Kam až se dá za současné situace posunout česká škola: když hodnotíme bez známek



DVTV přinesla rozhovor se zakladatelkou základní školy Livingston Evou Dittrich Sanigovou, v němž obhajuje přínos svobodně pojatého vzdělávání proti konzervativnímu přístupu. Jedním z prvků, které chce Livingston zavést, je odlišné hodnocení dětí.

Bez-názvu-32

 

 

 

 

 

Bez známek se chce obejít ve své nové škole i Ondřej Šteffl. O tom, že známky nutně nemusejí být jediným, natož nejlepším nástrojem hodnocení, je i nový díl Vší ve škole. V článku o tom, proč nadané děti dosahují špatných výsledků ve škole, je jako jeden z faktorů uveden i přílišný důraz na soutěživost, kterou systém známkování podporuje (Nadané děti). Způsob hodnocení můžeme rozdělit v zásadě na dvojí: sumativní, reprezentované právě známkami) a formativní, hlubší hodnocení ukazující žákovi nedostatky a přednosti (RVP.cz).

 
DOPORUČENÉ ČLÁNKY


Líbil se vám náš článek nebo k němu máte co říct? Ohodnoťte ho a okomentujte. Budeme rádi za vaše postřehy a zkušenosti. Můžete ho i sdílet na svém facebooku.

Přihašte se přes facebook, twitter nebo Zaregistrujte se
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments


Pro komentování se přihlaste



Vyberte si,
jaké téma Vás nejvíce zajímá
a dejte se do čtení.

Články pak můžete dále filtrovat. Například dle
věku dítěte a jejich hodnocení.

Staňte se členem naší komunity.

Nechte si posílat ty nejzajímavější články ze světa vzdělávání
a odebírejte náš Facebook.

Buďte naší součástí.