DVTV přinesla rozhovor se zakladatelkou základní školy Livingston Evou Dittrich Sanigovou, v němž obhajuje přínos svobodně pojatého vzdělávání proti konzervativnímu přístupu. Jedním z prvků, které chce Livingston zavést, je odlišné hodnocení dětí.
Bez známek se chce obejít ve své nové škole i Ondřej Šteffl. O tom, že známky nutně nemusejí být jediným, natož nejlepším nástrojem hodnocení, je i nový díl Vší ve škole. V článku o tom, proč nadané děti dosahují špatných výsledků ve škole, je jako jeden z faktorů uveden i přílišný důraz na soutěživost, kterou systém známkování podporuje (Nadané děti). Způsob hodnocení můžeme rozdělit v zásadě na dvojí: sumativní, reprezentované právě známkami) a formativní, hlubší hodnocení ukazující žákovi nedostatky a přednosti (RVP.cz).
DOPORUČENÉ ČLÁNKY
21. 08. 2022 Bára Procházková Pět věcí, které budou v novém školním roce jinak
28. 02. 2023 Lucie Rybová Život celé rodiny se zúžil na domácí úkoly, podle právníků jsou navíc nezákonné