Průzkum: Třetina rodičů by chtěla více ovlivňovat školu. Patříte mezi ně?



Společnost Scio upozornila na nedávný průzkum, který proběhl mezi rodiči, jejichž děti navštěvují veřejné školy v Kansas City. Ty z nich, kteří mají zájem se školou spolupracovat, rozdělili analytici na základě získaných dat z průzkumu do třech skupin mezi 1) hledače pomoci, 2) školní pomocníky a 3) podporovatelé změny. Našli byste se mezi nimi?

Ne každý rodič upeče skvělé koláčky na školní besídku nebo má čas pomoct učiteli s vědeckým experimentem, nebo je tak matematicky gramotný, aby pomohl svému dítěti s úkolem z algebry. To ale neznamená, že takoví rodiče nemohou být smysluplně zapojeni do vzdělávání svých dětí, naznačují nové poznatky z veřejných škol v Kansas City.

Tyto poznatky shrnuje studie Ready, Willing and Able? od neziskové organizace Public Agenda sídlící v New Yorku, která vyslechla názory více než 1 500 rodičů z pěti okresů v oblasti Kansas City. Ptali se například, co ví o vzdělání svých dětí i o vzdělání obecně, jakou preferují metodu komunikace s učiteli a jak mohou sami pomoci.

Analytici takto identifikovali tři hlavní typy rodičů, jimž by školy měly vyjít vstříc, pokud chtějí zavést úspěšný program spolupráce s rodinami:

Hledači pomoci: Zhruba 19 procent rodičů nejvíce zajímá prospěch dětí a to, jak mohou pomoci k jeho zlepšení. Tito rodiče se spíše než jiní obávají o kvalitu školy, ale zároveň se nejméně podílí na změně přístupu a praktik ve škole. Méně než polovina jich projevila ochotu debaty s představiteli školy či se přímo podílet na změně pravidel školy. Většina z nich říká, že neví, jak se zapojit a ani nemá čas dělat pro školu něco více.

Školní pomocníci: 27 procent rodičů je nejblíže tradičnímu obrázku „mámy a táty ze SRPŠ“. Tři čtvrtiny z nich se dobrovolně zapojili do aktivit školy v loňském roce a nejvíce ze všech rodičů důvěřují představitelům školy. Dle studie jsou otevření „tradičním“ metodám spolupráce jako udržování pořádku v prostorách školy či získávání peněz na školní projekty, ale méně se zapojují do tvorby školní politiky.

Podporovatelé změny: 31 procent rodičů se zajímá o školní politiku a chtěli by se v této oblasti více angažovat. Spíše než jiní vědí, jak si jejich škola vede v žebříčcích týkajících se výkonu žáků i hodnocení učitelů, a spíše než ostatní rodiče ví, jaké znalosti by jejich dítě mělo mít, aby bylo připravené na vysokou školu. Ovšem pouze něco mezi čtvrtinou až třetinou těchto rodičů bylo požádáno, aby se více zapojili.

Zbývající rodiče nespadají jednoznačně do jedné ze skupin, ale sdílí názory více skupin.

Původní zdroj najdete ZDE.

 
DOPORUČENÉ ČLÁNKY


Líbil se vám náš článek nebo k němu máte co říct? Ohodnoťte ho a okomentujte. Budeme rádi za vaše postřehy a zkušenosti. Můžete ho i sdílet na svém facebooku.

Přihašte se přes facebook, twitter nebo Zaregistrujte se
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments


Pro komentování se přihlaste



Vyberte si,
jaké téma Vás nejvíce zajímá
a dejte se do čtení.

Články pak můžete dále filtrovat. Například dle
věku dítěte a jejich hodnocení.

Staňte se členem naší komunity.

Nechte si posílat ty nejzajímavější články ze světa vzdělávání
a odebírejte náš Facebook.

Buďte naší součástí.