Vašek Vágner: Rádi se zapojujeme do různých projektů, protože to tak nějak všechny propojuje



Do letošního ročníku programu Extra třída se zapojili i deváťáci z kutnohorské ZŠ T. G. Masaryka. V rámci svého projektu žáci vytvořili deskovou hru o historii Kutné Hory.

Hra se setkala s velkým zájmem veřejnosti,  licenci na tisk hry koupilo město, plánuje se i vydání v anglickém jazyce. Křest hry se konal 5. května 2015 na kutnohorském Palackého náměstí, článek o akci si můžete přečíst ZDE. Fotogalerii ze slavnostního křtu si můžete prohlédnout ZDE.

Přinášíme rozhovor s Václavem Vágnerem, žákem kutnohorské extra třídy a panem učitelem Leonem Machkem, patronem projektu.

Vašemu učiteli a patronovi projektu Leonu Machkovi jste o možnosti zapojit se do programu Extra třída řekl vy. Jak jste se o programu dozvěděl?

Pokud si dobře vzpomínám, úplně první zmínku o Extra třídě jsem našel na internetu, když jsem hledal soutěže pro naši třídu. My se totiž rádi zapojujeme do soutěží a různých projektů, protože to tak nějak všechny propojuje.

Jak vznikl nápad vytvořit poznávací deskovou hru o Kutné Hoře?

ff
Vašek Vágner a spolužáci

Já to přiznám, náš nápad to úplně nebyl. Inspirovali jsme se loňským projektem Deblínsko hrou, který nás zaujal, ale řekli jsme, že nebudeme úplně kopírovat známější hru Česko, kterou oni použili, ale vytvoříme naprosto něco jiného. A tak se i stalo. Máme originální hru, o kterou je velký zájem.

Co vám účast v projektu přinesla? Co jste se díky němu naučili?

Já jsem rád, že jsme takovouto možnost vůbec měli, zapojit se do projektu Extra třída. Protože dokázat lidem v našem okolí, že nejsme jen ti, kteří něco ničí nebo jim je vše jedno, není úplně zas tak lehké. A my jsme je myslím docela dobře přesvědčili, že nám na našem městě záleží. Projekt mě osobně přinesl nové zkušenosti v komunikaci s kýmkoli a dotáhnout svůj plán do konce. V hlavě mám několik dalších nápadů, které by naše město mohly v budoucnu oživit.

Co bylo při realizaci projektu nejtěžší?

Myslím si, že vše bylo těžké tak nějak na stejné úrovni. Možná až samotný křest, ale to spíše zapracovala tréma než nějaké překážky. Velice mě překvapila i celá třída, většinou mají nechuť k práci, když jim někdo něco dá, aby udělali, buď to odbydou, nebo neudělají vůbec. Ale když se jednalo o tento projekt, byli najednou úplně jiní. Víc se zapojili, každý chtěl dělat všechno, prostě najednou ožili.

Měla realizace projektu nějaký vliv na vztahy ve vaší třídě? Pokud ano, jaký?

Jak již jsem v nějakém rozhovoru zmiňoval, my jsme od začátku ten nejlepší kolektiv lidí, do kterého každý patří, a když by někdo odešel, hned by ve třídě chyběl. Proto je pro nás nesmírně těžké si jen tak na konci školního roku rozdat vysvědčení a jít domů s tím, že už se v září nesejdeme. Myslím si, že z velké části má vliv na třídu náš třídní, ten se s námi propojil a velice dobře spolu vycházíme. Všichni ho máme rádi, dokonce mohu říci, že ho považujeme za svého druhého tátu.

 
DOPORUČENÉ ČLÁNKY


Líbil se vám náš článek nebo k němu máte co říct? Ohodnoťte ho a okomentujte. Budeme rádi za vaše postřehy a zkušenosti. Můžete ho i sdílet na svém facebooku.

Přihašte se přes facebook, twitter nebo Zaregistrujte se
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments


Pro komentování se přihlaste



Vyberte si,
jaké téma Vás nejvíce zajímá
a dejte se do čtení.

Články pak můžete dále filtrovat. Například dle
věku dítěte a jejich hodnocení.

Staňte se členem naší komunity.

Nechte si posílat ty nejzajímavější články ze světa vzdělávání
a odebírejte náš Facebook.

Buďte naší součástí.