Žáky na Extra třídě nejvíc baví spolupráce a nejméně příprava rozpočtu



Dotazníkové šetření ukázalo, co považují náctiletí za důležité v projektu, který je učí zodpovědnosti a práci pro druhé.

Praha, 3. srpna 2016 –  Vymýšlení projektu a rozdělování úkolů, to nejvíc bavilo žáky sedmých, osmých a devátých tříd, kteří se letos zúčastnili čtvrtého ročníku programu Extra třída. Naopak nejméně populární byla příprava rozpočtu a harmonogramu projektu. Také se ukázalo, že i když náctiletí nejvíce oceňují příležitost dělat něco samostatně a mimo školu, často se neobejdou bez podpory učitelů – patronů projektu.

27777130375_e5c48b7f87_z

Dotazníkového šetření se zúčastnilo 238 respondentů, žáků sedmých, osmých a devátých tříd základních škol (a odpovídajících ročníků gymnázií). Byli dotazováni na to, co je při práci nejvíce a nejméně bavilo, co se naučili a nakolik považují tyto dovednosti za užitečné.

1

Mezi činnostmi, které žáky zaujaly, byla především možnost naučit se týmové práci, spolupracovat a komunikovat při přípravě projektu, ale také vymýšlet, čeho se bude projekt týkat. Žáci velmi oceňovali svobodu výběru zaměření projektu, tedy možnost uskutečnění  vlastních nápadů. V realizační fázi byla paleta atraktivních činností širší, hodně dětí bavila organizace a propagace závěrečných akcí (příprava spotů, letáků) a samotná veřejná prezentace. Mezi méně oblíbené činnosti patřila příprava harmonogramu prací a rozpočtu, ale také komunikace s úřady a fundraising, shánění dalších peněz na realizaci projektu.

Celý dotazník s grafickým znázorněním odpovědí najdete ZDE.

Iva Tahová, koordinátorka projektu Extra třída, řekla: „Pokud opravdu chceme, aby náctiletí byli zodpovědní a schopní dotáhnout svoji práci do konce, musíme jim k tomu dát příležitost. Proto v rámci Extra třídy už čtvrtým rokem organizujeme ve spolupráci s Nadačním fondem Tesco projekty, díky kterým mají děti možnost zlepšit místo, kde žijí. Hlavním smyslem je ukázat veřejnosti, co děti umějí a dát jim příležitost vyniknout i v jiných oblastech než jsou akademické dovednosti. Letos jsme navíc připravili dotazníkové šetření, v němž se ptáme, co žáky na takové práci baví. Obecně se ukazuje, že zajímavá je pro ně především možnost komunikovat a spolupracovat. Navíc mají většinově pocit, že právě tohle jsou dovednosti, které v dalším životě využijí.“

 

 

 
DOPORUČENÉ ČLÁNKY


Líbil se vám náš článek nebo k němu máte co říct? Ohodnoťte ho a okomentujte. Budeme rádi za vaše postřehy a zkušenosti. Můžete ho i sdílet na svém facebooku.

Přihašte se přes facebook, twitter nebo Zaregistrujte se
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments


Pro komentování se přihlaste



Vyberte si,
jaké téma Vás nejvíce zajímá
a dejte se do čtení.

Články pak můžete dále filtrovat. Například dle
věku dítěte a jejich hodnocení.

Staňte se členem naší komunity.

Nechte si posílat ty nejzajímavější články ze světa vzdělávání
a odebírejte náš Facebook.

Buďte naší součástí.