Archiv štítku: Hodnocení

Známky nestačí, děti potřebují spíše zpětnou vazbu

21.11.2016

Dávat jen známky nestačí, podle doporučení OECD by čeští učitelé měli dětem poskytnout lepší zpětnou vazbu. Tedy hodnotit je slovně nebo písemně a naučit je sebehodnocení, aby si dokázaly své výkony posoudit i navzájem se spolužáky. Děti to ve výuce …

 
ilustrační foto by Gordon (flickr.com) (CC BY-SA 2.0)

Rozhlas.cz: Zlepšení bez hanby a ztráty motivace

13.10.2016

Poslechněte si reportáž Evy Rajlichové ze ZŠ Lyčkovo náměstí a Gymnázia PORG, která se věnuje formativnímu hodnocení. Článek vyšel na webu Českého rozhlasu 8. 10. pod názvem Zlepšení bez hanby a ztráty motivace. I k tomu ve školách pomůže formativní hodnocení (ZDE). …

 

Jana Nováčková: Soutěž je škola nemorálnosti

05.10.2016

Přečtěte si rozhovor s psycholožkou Janou Nováčkovou, který vyšel 27. 9. v Lidových novinách. O hodnocení, roli soutěžení v dětském kolektivu, inkluzi, autoritách a svobodném vzdělávání s ní hovořila Radka Kvačková. Zkušenost s psychology nebývá vždycky zajímavá. Většinou říkají šroubovaným jazykem jen to, …

 

Tomáš Feřtek: Dětem ve škole nejvíc vadí srovnávání a ponižování

03.10.2016

Důvod, proč nadšené prvňáky škola přestane brzy bavit, možná není tak složitý Co rozhoduje o tom, jaký má dítě vztah k učení? Kupodivu to není nic složitého. Je to jeho vztah k učiteli. Na prvním stupni základní školy to platí prakticky absolutně, na …

 

DVTV: Rozhovor s Janou Nováčkovou o škole a hodnocení

14.12.2015

Podívejte se na rozhovor Martina Veselovského s psycholožkou Janou Nováčkovou ze dne 11.12. na DVTV (ZDE),  ve kterém hovoří o současné škole, hodnocení dětí a tom, kdo podle ní brání zlepšování českého školství.

 
by Emilien ETIENNE (flickr.com)(CC BY 2.0)

Poradna: Může učitel snížit známku za špatnou docházku?

28.04.2015

Dotaz: Může učitel mého syna známkovat z docházky na jeho hodiny. Kvůli jedné zameškané dvouhodinovce dostal trojku. Snad mi zde můžete pomoci, nebo mě odkázat na správné místo. Odpověď: Je nutné se seznámit s konkrétním školním řádem dané školy a přesvědčit se o …

 

Tisková zpráva: Rodičovská encyklopedie o novinkách ve škole má přes dva miliony zhlédnutí

20.03.2015

Pořad Vši ve škole vznikající ve spolupráci EDUin a TV Stream má už 24 epizod a soustředil se na vzdělávání rodičů a ukazuje, jak se dnes ve školách učí. Praha 19. března – Vši ve škole, seriál pětiminutových epizod o tom, co …

 

Mapy učebního pokroku: učitel, rodič i dítě vědí, kudy se ve vzdělávání vydat

04.02.2015

Přinášíme rozhovor Boba Kartouse s Martinem Drnkem ze společnosti Scio o projektu Mapy učebního pokroku, který se dostal mezi 9 finalistů Eduína 2014, ceny za inovace ve vzdělávání (ZDE). Projekt poskytuje školám nástroj, jak od sumativního hodnocení přejít k hodnocení formativnímu, jež …

 

Zvoní!: Jak se z hodnocení dozvědět, co dítě umí?

20.01.2015

Publikujeme článek, který přináší náhled na snahu změnit způsob hodnocení v našich školách. Stále častěji se ozývají hlasy, že známkování nedokáže postihnout všechny aspekty toho, jaký pokrok žák ve vzdělávání udělá. Jak ale používat slovní hodnocení a jak rozumět tomu, …

 

Kdy je možné přezkoumat výsledky hodnocení?

02.07.2013

Konec školního roku a s ním spojené hodnocení znamená pro většinu z nás příslib několika týdnů bez „školních povinností“. Může se ovšem stát, že se rodič rozhodne požádat o přezkoumání výsledků hodnocení žáka. Prázdniny se odkládají. Uvádíme zde příklad možných …