Archiv štítku: Informace

Kdy je možné přezkoumat výsledky hodnocení?

02.07.2013

Konec školního roku a s ním spojené hodnocení znamená pro většinu z nás příslib několika týdnů bez „školních povinností“. Může se ovšem stát, že se rodič rozhodne požádat o přezkoumání výsledků hodnocení žáka. Prázdniny se odkládají. Uvádíme zde příklad možných …

 

Animáček – bezpečný svět pohádek nebo úspěšná platforma marketingové komunikace?

18.04.2013

Publikujeme článek převzatý z webu Děti a média, který shrnuje zajímavé výsledky výzkumu věnovaného problematice persvaze, neboli umění ovlivňovat a vést ke změně postojů. Alice Junková, studentka Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně takový výzkum provedla v rámci …

 

Jaký byl váš zápis?

11.02.2013

Co udělat pro to, aby byl zápis společenskou událostí příjemnou pro rodiče i děti?

 

Diskuzní fórum Rodiče vítáni je otevřené!

27.06.2012

Otvíráme diskuzní fórum pro rodiče školáků – o všem, co se týká školní docházky, učení, vztahů se školou a učiteli, o vzdělávání, výchově. Místo, kde se rodiče mohou navzájem poradit o všem, co řeší ve vztahu ke škole, k učení. A učitelé inspirovat tím, jak se na školní situace dívají rodiče, a sdílet své pohledy na daná témata.

 

Jsme posedlí selekcí dětí

21.05.2012

Rozhovor z Respektu, v němž „vzdělávací podnikatel“ Ondřej Šteffl vysvětluje, proč dělení děti na chytré a hloupé vzdělávání nepomáhá, přestože se většina veřejnosti myslí opak. Dojde i na jeho další oblíbené téma, paralelní vzdělávání pomocí nových technologií, které podle něj mohou nakonec tradiční školu odsunout do pozice druhořadého vzdělavatele.

 

Vysvětluje vám vaše škola, proč učí vaše děti jinak, než jste zvyklí?

10.05.2012

Víte, co je to kurikulární odpoledne? Pod tímhle podivným názvem (na ceduli Rodiče vítáni volitelné kritérium č. 17) se skrývají nejrůznější vzdělávací akce pro rodiče, kde jim škola nejčastěji vysvětluje, co, jak a proč zrovna takto učitelé jejich děti učí. Oslovili jsme školy, které se hlásí ke značce Rodiče vítáni a toto kritérium si zaregistrovaly, s prosbou, aby nám napsaly, jak dělají kurikulární odpoledne u nich. Tady je stručný souhrn toho, co jsme se dozvěděli.

 

Na ZŠ EDEN děti znají práci svých rodičů

03.05.2012

Na začátku byl dobrý nápad, ochota komunikovat a něco dětem ukázat ze světa svého povolání nebo svých zálib. Na Základní škole EDEN v Praze 10 se děti chodí dívat, jak a kde jejich rodiče pracují. Ve škole se zas dozvěděly podrobnosti o reáliích druhé světové války nebo jim jiný tatínek pověděl něco o tom, co v praxi znamená být spisovatelem.

 

Na učitele mají být rodiče hodní, zaslouží si to

25.04.2012

Ke značce Rodiče vítáni patří i kniha stejného názvu. Najdeme v ní řadu dialogů mezi učiteli a rodiči, často plných oboustranného nepochopení a nemožnosti se navzájem domluvit. Proč je komunikace mezi rodiči a školou tak obtížná? Nejen na to se ptáme novináře, aktivisty, dramaturga a scenáristy Tomáše Feřtka.

 

V Poděbradech rodiče vyprávějí dětem o svém zaměstnání

11.04.2012

Na Základní škole T. G. Masaryka v Poděbradech se rodiče stávají v hodinách prvouky lektory, kteří postupně představují dětem svá povolání. Zapojují se tak do života školy, sami si vyzkoušejí, jaké je to stát před katedrou a jejich zkušenost se odrazí i v respektu k práci učitele. Nechte se inspirovat projektem Jedna rodina.

 

Česko v Digitálii

27.03.2012

Děti dnes obsluhují techniku dřív, než se naučí číst a psát. Je dnes pro ně obrazovka reálnější než realita? A jak využití techniky ovlivňuje výuku, proces učení a roli učitele? Přečtěte si další otázky i odpovědi v článku Kateřiny Jonášové.