Archiv štítku: Sebehodnocení

Jana Nováčková: Soutěž je škola nemorálnosti

05.10.2016

Přečtěte si rozhovor s psycholožkou Janou Nováčkovou, který vyšel 27. 9. v Lidových novinách. O hodnocení, roli soutěžení v dětském kolektivu, inkluzi, autoritách a svobodném vzdělávání s ní hovořila Radka Kvačková. Zkušenost s psychology nebývá vždycky zajímavá. Většinou říkají šroubovaným jazykem jen to, …

 

Tisková zpráva: Rodičovská encyklopedie o novinkách ve škole má přes dva miliony zhlédnutí

20.03.2015

Pořad Vši ve škole vznikající ve spolupráci EDUin a TV Stream má už 24 epizod a soustředil se na vzdělávání rodičů a ukazuje, jak se dnes ve školách učí. Praha 19. března – Vši ve škole, seriál pětiminutových epizod o tom, co …

 

10 postřehů z Montessori

03.06.2013

Máme to štěstí, že naše Valérie chodí do školy, která staví na první místo dítě, jeho přirozenost a vrozený potenciál. Není to extrém typu Summerhill nebo Sudbury Valley. Každopádně je to však škola, která se místo většinového důrazu na poslušnost …

 

Prezentace a videa z konference Jak se domluvit se „svým“ učitel a „svým“ rodičem

28.10.2012

Prezentace a videa z konference značky Rodiče (11.10.2012, Praha)

 

Závěrečné práce rodičům ukážou, co se jejich děti ve škole naučily!

04.07.2012

Víme, co se naše děti ve škole skutečně naučí? A chtěli bychom vidět hmatatelné výsledky jejich práce, nebo se spokojíme jen s tím, že přinesou dobré známky na vysvědčení? Žáci prvostupňové pražské základní školy Mohylová si letos poprvé vyzkoušeli napsat závěrečnou práci z češtiny a s výsledky se pochlubili i rodičům.

 

Jak jsme z výchovy vyhnali dobrodružství

20.04.2012

Současný život dětí začíná postrádat prvky přirozeného nebezpečí, objevování, nejistoty a rizika. Výchova v institucích je čím dál více ohraničována předpisy a nařízeními, která mají zaručit bezpečí dětí. Souhlasili byste tedy s tvrzením, že práce s rizikem je životní kompetence, kterou je třeba se učit? Lektor Prázdninové školy Lipnice vysvětluje, proč je riziko a dobrodružství ve výchově důležité.

 

Ředitel Brož: Kritéria značky Rodiče vítáni jsem nejdřív projednal s rodiči

08.12.2011

Bavil se s vámi někdo z vaší školy, jestli souhlasíte s tím, co ředitel zaškrtl na ceduli Rodiče vítáni? Ne, není to povinnost, ale je to rozhodně rozumné. Ostatně hlavní smysl značky je, aby se co nejkonkrétněji pojmenovalo, co to vlastně znamená spolupráce školy s rodiči a aby to popostrčilo debatu o tom, co z navržených věcí škola dělá a co by třeba mohla dělat. Ředitel Zdeněk Brož ze Základní školy v Chrudimi to s rodiči probral raději předem.

 

Spolupráce jako podpora výuky a učení ve Finsku

13.08.2011

Spolupráce domova a školy Cílem spolupráce domova a školy je podporovat zdravý růst a učební proces žáka. Úspěšná spolupráce spočívá v otevřené, rovnocenné a důvěrné interakci. Zákonní zástupci mají primární zodpovědnost za výchovu svého dítěte. Úkolem školy je podporovat růst …