Archiv štítku: Třídní schůzky

ilustrační foto. EaglebrookSchool (CC BY 2.0)

Třídní schůzka – noční můra? Jde to i jinak

07.11.2014

Setkávání rodičů s učiteli nemusí mít jen podobu obávaných kolektivních „rodičáků.“ Dokonce se jej mohou účastnit i děti. A to je možná vůbec nejlepší. Jak probíhají osobní konzultace učitel–rodič–dítě na školách zapojených do programu Začít spolu a co tato setkání mohou …

 

Rozhovor s rodičem: „Přístup školy a učitele není dostatečně motivující“

11.04.2013

Publikujeme starší, ale stále aktuální rozhovor z časopisu Moderní vyučování. Jde o autentický, pravdivý a upřímný rozhovor s rodičem. Aby časopis získal necenzurované odpovědi, slíbili nezveřejnit pravé jméno zpovídané paní Jany, stejně tak není uveřejněno jméno školy. Paní Jana je …

 

Prezentace a videa z konference Jak se domluvit se „svým“ učitel a „svým“ rodičem

28.10.2012

Prezentace a videa z konference značky Rodiče (11.10.2012, Praha)

 

Třídní schůzky – žádný strach

09.10.2012

Mezi důležité momenty školního roku bezpochyby patří třídní schůzky. K tomu, aby rodiče a učitelé naplnili svá očekávání a předešli zbytečným konfliktům, je zapotřebí úspěšně komunikovat. Přinášíme vám proto článek s praktickými radami od nakladatelství Raabe. Třídní schůzky jsou léta …

 

V ZŠ Na Beránku mají rodiče volný přístup do výuky

03.05.2012

Základní škola Na Beránku v Praze 12 rozšiřuje program Montessori i na druhý stupeň jako první státní škola v Čechách. Kmenový učitel, vyučování bez známkování a především těsná spolupráce s rodiči, to jsou jen některé zajímavosti, které škola od příštího roku nabídne i na druhém stupni.

 

Na učitele mají být rodiče hodní, zaslouží si to

25.04.2012

Ke značce Rodiče vítáni patří i kniha stejného názvu. Najdeme v ní řadu dialogů mezi učiteli a rodiči, často plných oboustranného nepochopení a nemožnosti se navzájem domluvit. Proč je komunikace mezi rodiči a školou tak obtížná? Nejen na to se ptáme novináře, aktivisty, dramaturga a scenáristy Tomáše Feřtka.

 

Komunikace se žáky a rodiči v Základní škole ve Chvalšinách

14.03.2012

Přečtěte si zkušenosti se schůzkami ve trojici v Základní škole Chvalšiny. Zeptali se všech zúčastněných (učitelů, rodičů, žáků), v čem vidí výhody a nevýhody takových schůzek. Dozvíte se také, proč se pro tento způsob hodnocení rozhodli a jak schůzky ve škole připravují.

 

Nejistí rodiče, autoritativní učitelé a děti v pohodě

14.03.2012

V únorovém článku jsme si vysvětlili, co to přesně znamenají schůzky ve trojici rodič – dítě – učitel. Základní a asi nijak překvapivá informace je, že jde o metodu, která se jednoznačně osvědčila, pochvalují si ji vlastně všechny školy, které odpověděly na naši výzvu, aby nám napsaly své zkušenosti. Dnes se chceme věnovat tomu, v čem vidí přínosy a rizika všechny tři strany, které byly přizvány k debatě.

 

Setkání s rodiči – jak představit výukové metody

22.09.2011

Hlavním cílem popisované třídní schůzky je přiblížit rodičům způsob výuky jejich dětí a seznámit se s jejich názory na tuto problematiku.