Iva Babincová: Všechna napomenutí, důtky a dvojky z chování dáváme my učitelé jen sami sobě

Učím na gymnáziu a tento týden se mi stala zajímavá věc. Doprovázela jsem “velmi problémovou” třídu do divadla. Při chůzi mě oslovil jeden z „největších sígrů” a zašeptal: „Moc si vás vážím.” Musím říct, že se mi z toho podlomila kolena. V divadle jsem zapadla do sedačky – záměrně jsem si sedla na kraj, vedle mě zbyla čtyři prázdná místa. Najednou slyším dusot osmi nohou. Další „sígři“ si sedají kolem a vtipkují se mnou… Dobře, učím je hudební výchovu, a ano, vycházíme spolu, ale i tak mi tady něco nehraje.

Brzy se dozvídám, odkud vítr vane: mezi děti se dostala interní informace z pololetní porady. Mimo jiné jsem na ní řekla, že napomenutí, důtky a dvojky z chování dáváme v této třídě sami sobě, protože problémové chování nedokážeme pedagogicky podchytit v samém počátku a necháme ho zbytečně eskalovat. Represe není řešení, tyto děti jen volají o pomoc, apeluju na kolegy. Při hlasování o konkrétních kázeňských opatřeních zvedám ruku proti, nejistě se přidává jedna další kolegyně.

U kolegů jsem zřejmě klesla na samotné pedagogické dno, přesto se chci ještě jednou přimluvit za všechny „sígry“ v České republice. Když jsem tuto třídu v září přebírala, doporučení kolegyně znělo jasně: “Všechno bojkotují, nemá cenu s nimi cokoliv praktického dělat, když se tě nebudou bát, tak tě do konce roku zničí.” A jak to vypadá v lednu? Zpíváme, hrajeme na hudební nástroje, s velkým nasazením prozkoumáváme současné hudební styly, účastníme se pěveckých soutěží a jako bonus dostávám pozvání na koncerty, kde jsou tyto děti hlavními hudebními hvězdami.

Takže: učitelé, nelamte si zbytečně hlavu nad tím, JAK NA NĚ (napomenutí, důtky, dvojky z chování…). Přemýšlejte, JAK S NIMI!

Iva Babincová pedagogicky působí na gymnáziu a terapeuticky ve své vlastní praxi. Ve volném čase je nadšená permakulturistka a řidička veterána.

Pravidla diskuze

Vítejte v debatním prostoru online magazínu Rodiče vítáni. V zájmu udržení úrovně debaty a zajištění komfortního a bezpečného prostředí pro všechny zúčastněné zde platí následující pravidla:
  • Diskutuje se o tématu článku, neodklánějte debatu jinam.
  • Nevnášejte sem svou agendu, kterou k tématu pouze „přilepíte“.
  • Nevkládejte do svých odpovědí odkazy na jiné stránky, pokud se netýkají přímo tématu článku.
  • Příklady z praxe jsou naopak vítány.
  • Respektujte důstojnost autorů, respondentů i ostatních diskutujících.
  • Nepřenášejte polemiku do osobní roviny kritizováním osoby autora, respondenta a jiného diskutujícího, jeho kvalifikace, vyjadřování, kompetencí.
  • Netolerujeme hrubé jednání, vulgarismy ani jakékoli ponižování druhých.
  • V souladu se zákony ČR je zde zakázáno jakkoli paušálně očerňovat jednotlivce či skupiny lidí s odkazem na jejich etnicitu, pohlaví, sexuální orientaci či náboženské vyznání.
  • Pro přispívání do diskuze je nutné se přihlásit prostřednictvím Facebook, Google nebo Twitter účtu. Snažíme se omezit anonymitu přispěvatelů a tím zkvalitnit diskuzní prostředí.
Příspěvky porušující pravidla mažeme.

11

 
9 Počet vláken diskuze
2 Počet reakcí v diskuzi
0 Počet odběratelů diskuze
 
Komentář s nejvíce reakcemi
Největší vlákno komentářů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

nejnovější nejstarší
Jan Jirak
Člen
Jan Jirak

potom, že se mají učitelé špatně

Ru Šedesátsedm
Člen
Ru Šedesátsedm

Zajímalo by mě, jestli by paní učitelka hudební výchovy měla stejně úžasné komunikační výsledky i v hodinách matematiky.

Jaroslav Macek
Člen
Jaroslav Macek

Já Vám paní učitelko držím palce a také věřím , že pouze zaujetím žáků pro věc je cesta jak jim ukázat způsob k hledání informací. Dokonce si troufnu říci , že i v matematice se můžeme uchýlit od osnov a pokud příběh , vyprávění a ponaučení jim vnukne myšlenku , že si sami začnou hledat informace , to každému zůstane v hlavě na celý život. Důležité je pak umět ocenit a pochválit. Nemusí Vás milovat , ale pokud Vás uznávají je to první krok ke změně.
Děkuji.

Hugo Pilný
Člen
Hugo Pilný

Ježíš je zpět! Tentokráte v podobě učitelky HV, která svou autoritou plně pochopila problémy současného školství, a nezištným příkladem vede ty pomýlené kolegy a kolegyně údolím nenávistného systému klasifikací vstříc zářným zítřkům Pravdy a Lásky… Jinak jde zjevně o osobu bez hlubších znalostí problematiky nejen školství, ale protože se v dnešní době dá slušně uživit na vlně dotované propagandy, mnozí si tuto možnost nenechají ujít. :-(

Ajka Vacková
Člen
Ajka Vacková

Výborně!!! Celý život jsem byla učitelkou i ředitelkou. Moc paní učitelce držím palce. Svoji práci jsem milovala, s některými sígry se dodnes zdravíme a objímáme…je to náročné, ale úžasné povolání.
Šla bych do toho znovu. Jen bych rodičům zkrátila hřebínek. Neuvědomují si, že stálým obhajováním svých dítek si na sebe šijí bič.:)

Karel Úbl
Člen
Karel Úbl

Konečně jeden rozumný názor učitele, děkuji. Zatím všude čtu jen to, jak za nízké mzdy nelze lépe učit. Marně jsem několikrát s třídním mé 13-ti leté dcery diskutoval o tom, že ji nesrovná 10 poznámek za týden a dvojka z chování. Já to s dcerou řeším po několika hodinách po prohřešku a to je pozdě. Učitel je tam na místě v tu chvíli a má možnost to vyřešit hned – bez poznámek. Inflace poznámek pak jen vede k otupění nás rodičů i dětí.

Marta Buclova
Člen
Marta Buclova

Autorka je také terapeutka. To znamená, že zná metody, které na pedagogice neučí. Velkým problémem současného vzdělávacího systému je absence výuky motivačních technik a koučování. Dnes je všechno závislé talentu a zápalu vyučujícího. Podotýkám, že tim nejzapálenější nejdříve vyhoří …

Radomír Menšík
Člen
Radomír Menšík

Takových učitelů bysme potřebovali více. Nedávno jedna paní učitelka na církevní škole vymyslela slogan že každá chyba je prospěšná protože nás posunuje dopředu a děti nemají z chyb strach. Učitel který neumí děti zaujmout,přispívá k tomu že se děti nudí a tím pádem zlobí. Zapálené děti nezlobí. Před všemi učiteli smekám. Učit by neměli introverti.

Melly Mellys
Člen
Melly Mellys

České nevinné děti v českém vězení…aneb Strašení čertem už je neúčinné… Školský Horor ve Vamberku rok 2019 Vamberecký zpravodaj 7-8 2019 56.ročník Neznalost zákona neomlouvá v praxi Minulý týden absolvovala 9. Třída zvláštní exkurzi. Využili jsme nabídky Vazební věznice v Hradci Králové a mohli jsme si prohlédnout toto zařízení zevnitř. Termín prohlídky byl stanoven s ohledem na věk dětí.Podmínkou bylo 15 let a platný občanský průkaz nebo pas. Prošli jsme část zařízení, byli jsme seznámeni s historií i současností vězenství, se životem odsouzených a jejich povinnostmi. Měli jsme i možnost prohlédnout si celu. Devátáci byli až nápadně potichu, roztržití, zmatení.… Číst vice »