Robert Čapek: Dávání špatných známek na vysvědčení je pedagogická levárna

Pololetní vysvědčení. Pro mnohé učitele stále se opakující rutina, pro mnohé žáky strašák. Snad nic jiného neukazuje tak dobře bídu českého vzdělávání jako právě hodnocení žáků a z něho vycházející klasifikace. Dávání špatných známek na vysvědčení je pedagogická levárna, kterou si čeští učitelé dokáží do aleluja racionalizovat jako správnou a spravedlivou.

Při tom je to známka jejich selhání. Jestliže ode mě jako učitele dostal žák čtyřku, je to moje chyba, ne jeho.  Evidentně jsem ho nedokázal získat pro svůj předmět, předložit mu takové úkoly, které jsou jeho dovednostem přiměřené, ukázat mu svůj obor jako užitečný a zábavný, ocenit a posílit jeho dobré stránky, vidět jeho práci optimisticky. Špatné známky jdou zkrátka za učitelem jako důkaz jeho didaktické a pedagogické nedostatečnosti.

Co je na známkování didakticky špatného? Známka na vysvědčení by se měla vztahovat k práci a vynaloženému úsilí žáka za dané období. Učitel ve třídě by měl pracovat tak, aby žák pokládal daný předmět za užitečný i poutavý a rozvíjel se v něm jak odborně, tak i lidsky. Předkládá žákům činnosti, které je zaujmou a motivují k práci. Každý žák ve třídě pak pracuje nejlépe, jak umí, což učitel posiluje zpětnou vazbou – a sem tedy patří i hodnocení. To je správná didaktika.  Kde v tomhle kontextu může najít místo třeba čtyřka, to mi řekněte. Dobrý učitel špatné známky nepotřebuje.

Dobrý učitel totiž dává žákům takové úkoly, na které stačí. Pokud je úkol obtížnější nebo nový, žák v něm chybuje – a právě tyto chyby učitel potřebuje! Z nich se žák sám výborně učí a ostatní ve třídě také. Jenomže aby žáci chyby vůbec dělali, nesmí je učitel trestat špatnou známkou! A proč by také měl? Vždyť chyba je nedílnou součástí učení. Dokonce může být zajímavější než přepokládaný správný výsledek. Ale tohle až příliš mnoho českých učitelů neumí. Mizernou didaktikou učí hromady nesmyslů, které si žáci musí vpravit do hlavy. Z toho se pak zkouší a píší testy – a často padají špatné známky.

Protože běžný český učitel dává jedničky jen za bezchybné, dokonalé výkony. Učí všechny všechno stejně, a tedy i zkouší všechno všechny stejně. Nevnímá, že každý test, bodovaná písemka nebo čtvrtletní práce popírá individuální přístup. Takový učitel neumí diferencovat obtížnost a zdánlivě spravedlivou klasifikací rozřazuje žáky do výkonnostních kategorií. Může vůbec dostat čtyřkař někdy jedničku? Nemůže, protože „na to nemá“. Takový učitel si není schopen uvědomit, že dobrá práce jednoho žáka je odlišná od dobré práce druhého. Hodnotí výkonově, srovnává žáky mezi sebou a vyžaduje bezchybné výkony. Kdo je nemá, dostane špatnou známku. Vítejte v české škole!

Robert Čapek vystudoval sociální pedagogiku na Vysoké škole pedagogické v Hradci Králové a vychovatelství se zaměřením na tělesnou výchovu na pedagogické fakultě Ostravské univerzity.  Své pedagogické vzdělání dále rozvíjel na Univerzitě Palackého v Olomouci a na  Masarykově univerzitě v Brně.  Doktorské studium pedagogické psychologie ukončil na pedagogické fakultě UK v Praze.  Má dlouholeté zkušenosti jako učitel základní školy, pedagogicky působil i na střední a vysoké škole. Nyní pracuje jako školní psycholog na ZŠ Miroslav, ZŠ Morkovice a ZŠ Zruč nad Sázavou. Také lektoruje, mentoruje, bloguje a píše knihy pro učitele.

Pravidla diskuze

Vítejte v debatním prostoru online magazínu Rodiče vítáni. V zájmu udržení úrovně debaty a zajištění komfortního a bezpečného prostředí pro všechny zúčastněné zde platí následující pravidla:
  • Diskutuje se o tématu článku, neodklánějte debatu jinam.
  • Nevnášejte sem svou agendu, kterou k tématu pouze „přilepíte“.
  • Nevkládejte do svých odpovědí odkazy na jiné stránky, pokud se netýkají přímo tématu článku.
  • Příklady z praxe jsou naopak vítány.
  • Respektujte důstojnost autorů, respondentů i ostatních diskutujících.
  • Nepřenášejte polemiku do osobní roviny kritizováním osoby autora, respondenta a jiného diskutujícího, jeho kvalifikace, vyjadřování, kompetencí.
  • Netolerujeme hrubé jednání, vulgarismy ani jakékoli ponižování druhých.
  • V souladu se zákony ČR je zde zakázáno jakkoli paušálně očerňovat jednotlivce či skupiny lidí s odkazem na jejich etnicitu, pohlaví, sexuální orientaci či náboženské vyznání.
  • Pro přispívání do diskuze je nutné se přihlásit prostřednictvím Facebook, Google nebo Twitter účtu. Snažíme se omezit anonymitu přispěvatelů a tím zkvalitnit diskuzní prostředí.
Příspěvky porušující pravidla mažeme.

155

 
44 Počet vláken diskuze
111 Počet reakcí v diskuzi
0 Počet odběratelů diskuze
 
Komentář s nejvíce reakcemi
Největší vlákno komentářů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

nejnovější nejstarší
Marta Kelnarová
Marta Kelnarová

Vážený pane učiteli,moc pěkný článek,jste mi o to víc sympatičtější,že jste spojen s mojí alma mater v Olomouci,nedávám čtyřky,nedávám poznámky,učím 35 let,ale co mě ničí,je administrativa,co vy k tomu máte?Čí je to prohra?

Kateřina
Kateřina

Vidíte, a mě jako matku toto dohání k šílenství. Vyloženě jsem na třídních schůzkách prosila třídní od syna, ať už mu dá konečně horší známku (odpovídající jeho výkonům), protože jinak on si bude myslet, že je vše v naprostém pořádku. A zafungovalo to, najednou už nebyl až takový mistr světa, máknul si a nyní odpovídají jeho skutečné znalosti i známce. Nemůže mít každý samé jedničky, proč taky? Když učitel dokáže motivovat žáka a ze čtyřkaře se stane trojkař, je to skvělý úspěch! Umělé stírání rozdílů při hodnocení znalostí mi přijde docela ošemetné. Pokud si učitel dá tu práci a na… Číst vice »

Romana
Romana

A co si myslet o učitelce, která dá čtverku o pololetí prvňáčkovi, kterému matika fakt nejde, ale snaží se, co může.

Dagmar
Dagmar

To je, s prominutím, zcestný názor, podporující současný trend inkluze. Dávat jen dobré známky, aby se někdo necítil méněcenný. Jak k tomu pak přijde třeba žák, který se celé odpoledne poctivě učí na písemku, zatímco jeho spolužák ne? Před hodinou od něj opíše úkol a vrchol je učitelovo hodnocení v závěru hodiny „asis ses snažil, takže budeš mít stejnou známku jako…“ Jak tu už někdo psal, pokud se děti ve škole nenaučí zodpovědnosti – nehledě na známky – prokazujeme jim do budoucího života medvědí službu!!!

Jaroslav Zavřel
Jaroslav Zavřel

Spávné téma k zamyšlení pane Čapku. Chápu to tak, že vysvědčení by podle vašeho pohledu mělo být předtištěno , samé výborné a rodičům dětí (bohužel v dnes často nevychovaných, různých etnik atd.) tímto vzkázat, že selhání je pouze a jenom na učiteli či škole a jejich neschopnosti je všecho potřebné naučit tam? Není to tak trochu podpásovka všem těm nadprůměrným a výborným? Jen se ptám? Kde je tedy jejich indiviud.nadprůměrnost vypíchnuta k max.nasazení, když budou mít stejně stejné jako inkluz.jedničkáři? To mne zajímá. Když paušalizujete, vysvětlete to veřejnosti se vším všudy. Možná máte pravdu v jedné věci, zda již nenazrál… Číst vice »

Iva
Iva

Kde vzít tolik motivovaných a motivujících učitelů s přirozenou autoritou?
Zvlášť když ani absolvování pedagogické fakulty nic nezaručuje. Vzpomínám na slova jedné paní ředitelky – to, co mi sem chodí, je úplná hrůza, to ani nemohu pustit k dětem.

Petra Punčochářová
Petra Punčochářová

Milý pane Čapku, jsem učitelka kytary, která si kdysi myslela totéž co vy. Žáky jsem stále podporovala, měnila osnovy jim na míru a nakonec jsem zjistila, že neučím, ale děti přemlouvám, aby alespoň 3x týdně cvičili, jinak zapomenou, co jsem je v hodině naučila. Ono to není o známkách, ale o přístupu k nim. V dnešní době chcou všichni dobré známky, jinak se cítí, že selhaly. Svoji dceru jsem naučila, že známka je jen informace, jak porozuměla látce, jak ji zvládla, či případně jestli se jí vůbec učila. Věřte, že ani jednou za 6 let nedostala 4 neprávem. Vždy jsme… Číst vice »

E. X
E. X

Pán by si měl jít pár let zaučit na ucňák a pak by tady tak nechytračil. Děcka tam nemají zájem o nic, jen o mob. Telefony, sex popř. drogy. Motivovat někoho, koho nezajímá nic než Facebook, je nereálné a děti v dnešní době jsou si vědomy svých práv, avšak povinností nikoliv. Učitel je naprosto beze zbraní a pák. Jen těch pár studentů, co by se rádi něčemu naucili, trpí tiše s ním.

David Ondrus
David Ondrus

Předpokládám, pane doktore, že vaše požadavky se týkají systému znamkovani na základní škole. Na střední škole by asi tento přístup dle mých zkušeností nebyl možný…

Jaroslav Jirásko
Jaroslav Jirásko

Brilantní skvělý názor odborníka. Díky za otevírání očí ….

Andee
Andee

Twl, to jsou zase kecy. Dáme všem jedničky a svět bude takový lepší… už se těším, až autora článku odoperuje nezodpovědný chcípák, co od něj dostal jedničky za nic, to se bude divit.

Zuzana
Zuzana

Pekny clanek. Nejstarsi syn – 8tr. mel dve ctyrky, chemie, dejepis…
Mne prislo jako velky skok kupredu znamkovani na procenta. O hodne spravedlivejsi a pro deti urcite motivujici, ale uznavam, ze ucitele s tim maji o hodne vic prace. Bohuzel jsme se odstehovali a jedeme zase na klasicke znamkovani. Hezky den vsem.

Andee
Andee

Twl, to jsou zase kecy. Dáme všem jedničky a svět bude takový lepší… už se těším, až autora článku odoperuje nezodpovědný chcípák, co od něj dostal jedničky za nic, to se bude divit…

Andee
Andee

Twl, to jsou zase kecy. Dáme všem jedničky a svět bude takový lepší… už se těším, až autora článku odoperuje nezodpovědný chcípák, co od něj dostal jedničky za nic, to se bude divit..

Sylva Judová
Sylva Judová

Dobrý den, má tři syny a každý pojmul školní docházku po svém. Nejsem pro zrušení systému známkování ve stěžejních předmětech jako je matematika, český jazyk, anglický jazyk, ale vysvětlete mi prosím někdo, jak je možné, že učitel, který vyučuje doplňkové předměty jako je tělesná výchova, výtvarná výchova a hudební výchova, kde jde především o talent žáka ne o to jak se na hodinu připravuje, tak tento pedagog „motivuje“ žáka 2 z tělesné výchovy na pololetí. To studenta rozhodě vyburcuje k lepšímu kotoulu. Myslím, že v těchto případech jsou známky opravdu demotivující.

Andee
Andee

Twl, to jsou zase kecy. Dáme všem jedničky a svět bude takový lepší… už se těším, až autora článku odoperuje nezodpovědný chcípák, co od něj dostal jedničky za nic, to se bude divit….

Zorka
Zorka

moc díky za tento článek….mám syna s ADHD,dále má lehkou formu DMo levostrannou hemiparezu,je integrován v běžné ZŠ s asistentem v sedmé třídě….neustále bojujeme s tím aby byl výkonný,aby nedělal chyby,aby se učil…jeho učení nebaví a já to přisuzuji právě tomu,že učitelé nejsou schopni ho zaujmout,výborně mu jdou jen jazyky,z angličtiny a němčiny má jedničku,naopak matematika a fyzika je katastrofa…anglicky mluví plynně hlavně s kamarády z Kanady a ze Švedska přes Skype…..něco co matikářka nepochopí,že tenhle človíček je jinak zaměřen a matematikou se určitě živit nebude….když jí to řeknete,tak odpoví,že on musí zvládnout vše podle osnov a na konci roku… Číst vice »

gitusa
gitusa

Ľúbivá politika, p.Čapek.Mali by ste navrhnúť, aby 4 a 5 vylúčili z klasifikačnej stupnice, potom by neboli ani zlí žiaci, ani zlí učitelia.

Jakub
Jakub

Nejsem ucitel, jsem rodic (deti 2 a 11), ale clanek jsem si s chuti precetl. Procetl jsem si zajimavou diskuzi a snazil se utridit si nazor. Myslim si, ze je nutne aby byla stanovena mez znalosti, ktera je zadouci, aby dite (budouci obcan) v kazdem rocniku zvladal. Znalosti, ktere spolecnost urcila jako dulezite pro jeho budouci fungovani v ni. Libi se mi hodnoceni pomoci procent. Je otazkou, jak tuto mez stanovit. Asi je zadouci, aby zaci umeli spisovne psat, ale mozna neni podstatne, aby umeli vytvaret vetny rozbor. Cili, dosahnout nebo blizit se hranici 100% by se darilo vetsine zaku.… Číst vice »

Mariana
Mariana

A co potom žáci, kteří na učení vědomě kašlou, nikdo je do učení nenutí a i oni sami o to nemají zájem? V tomhle případě snad ani není jiná možnost, než udělit známku nedostatečnou či dostatečnou, tak jak může být toto hodnocení považováno za selhání učitele?

Zdeněk Pikl
Zdeněk Pikl

28 let jsem byl ve školství a z toho jsem byl 20 let ve funkci zástupce ředitele v Českých Budějovicch a Hluboké nad Vltavou.Každé slovo pane Čapku ve vašem článku by mělo být vytesáno v každé sborovně do zdi.

Klára
Klára

Tak toto je přesný.Je to přesně náš případ,ve všech předmětech za 1,anglický jazyk 2 a anglická konverzace 3,málem 4,ale po apelu třídní učitelky,kt.je naprosto skvělá a stojí za naším synem a překladu dvou stran anglického časopisu,kt.je určen spíše pro rodilé mluvčí,má syn 3.Učitelku nesnáší,konverzace ho nebaví,nebaví ho překládat články o výrobě čokolády z hmyzu.Za každou chybu st.dolů.Pokud není výkon perfektní dle predstav paní učitelky,je to špatně.Syn pak nechce mluvit a angličtina je úplně „blbá“. Podle pí uč.je syn na úrovni 3.tř.Je v 6., loni angličtina čistá 1 a chodil tam rád.

Janina
Janina

Pane Čapku, proč to celé cílíte na „českého učitele“? Známkuje se přece ve většině zemí světa. Jinak, naprosto souhlasím s tím, že by hodnocení mělo odrážet snahu žáka a jeho práci. Jenže se stejně nevyhnete, zvlášť na vyšším stupni, vzájemnému srovnání. Je taky potřeba nějak zhodnotit, jak si ten který žák vede v porovnání s ostatními. Proto bych navrhovala nějaké dvojí známkování, to za práci by mohlo snad figurovat na vysvědčení, to druhé, srovnávací, by ale dalo jasný signál, jak je na tom žák ve srovnání s ostatními a jak by měl dál směřovat svůj studijní a profesní život. Jinak,… Číst vice »

Lubomír Tichý
Lubomír Tichý

Trochu extrémní pozice na můj vkus. Zdali neexistuje kompromis, ktetý zakomponuje obojí? Váš přístup by předpokládal neexistenci objektivního vnějšího světa a je extrémně subjektivistický. V životě ten žák bude konfrontován s objektivním vnějším světem a nároky, kterým je třeba dostát. Je jedno, jaké k osvojení dovedností užije prostředků a kolik úsilí ho to bude stát. Zodpovídat se ve své profesi bude povětšinou z měřitelných výsledků. Ono je také rozdíl, co učíte. Mám vlastní zkušenisti z experinentální výuky matematiky (Hejného metoda) v první třídě u mé dcery a je to děs. Musíme jí vše naučit doma. Zlatá klasika. Jasně, souhlasím, že… Číst vice »

Eva Kolářová
Eva Kolářová

S mnohým souhlasím, ale stejně na mě z toho článku dýchá teoretik jak stehno. Existenci líných, rozmazlených a v důsledku toho znuděných a téměř nemotivovatelných studentů jste populisticky zcela vyškrtnul a i jejich výsledky posíláte za učiteli. Doporučuji sestoupit od ukázkových hodin do každodenní reality viděné zevnitř. Vaše jistě záslužné dílo by potřebovalo získat na autenticitě.

Věra
Věra

Super článek, můj syn zrovna dostal čtyřku na vysvědčení, nutně bych potřebovala takového učitele pro něj, syn má ve škole hodně bloky a nestíhá časové tempo, často vysledky, které vykazuje ve škole neodpovídají tomu, co třeba doma zvládne v domácí přípravě, škoda proto, že i domácí úkoly učitele nehodnotí, ale berou jako samozřejmost.

Melanie Altinakisová
Melanie Altinakisová

Souhlasím s většinou toho, co je zde řečeno. Co se mi ale trošku nelíbí, je házet všechny do jednoho pytle a dávat to za vinu výhradně učitelům. Celý ten problém je v tom, že způsob jakým se vyučuje v je často dost zastaralý a neflexibilní a učitelé mohou být pouze tak dobří, jako je dobrá struktura a pravidla školského systému. Tady je skvělá přednáška na tohle téma a jak by se to dalo změnit: https://www.youtube.com/watch?v=sXpbONjV1Jc

Jiří Jung
Jiří Jung

Naprosto souhlasím. Naše školství učí děti jen papouškovat. Když to nezvládají přesně, jsou potrestáni špatnou známkou. Když udělají něco nečekaného, dostanou poznámku. Jako dítě jsem nejednou slyšel: Pokud se nebudeš lépe učit, nic z Tebe nebude. Na střední škole pak to samé. Nebudeš pořádně cvičit, skončíš jako učitel v hudební škole, někde na malém městě. To samé jsem poslouchal i od rodičů a za nějaký čas říkal i svým dětem. Jak jinak. Všichni jsme byli vychováváni úplně stejně. Většina mých vrstevníků postrádá zdravé sebevědomí. Odpovědnost přenáší na šéfy, politiky… Podívejme se kolem sebe. Těch nespokojených lidí, kteří se bojí udělat… Číst vice »

Lucie
Lucie

Nějaké černobílé. Opravdu veškerá chyba je v učitelích? Opravdu neexistují líní drzí studenti? Musí se všichni žáci nadchnout pro všechny předměty, nemohou vynikat jen v nějakých a jiné jim dělat třeba problémy? Jde použít během 45 min individuální přístup k 30 studentům? Jak správně hodnotit vynaložené úsílí, když se nezná domácí příprava? „Učitel potřebuje chyby“ – co to je za blbost!
Jako matka znám hodnotu známek, vím, že když donese dvojku, tak se snažil, ale prostě nějaká chybka se stala, příště to může být lepší, pocvičíme. Jedničkář může někdy dostat za 4 a naopak. Žádné škatulky.

Renáta Vesecká
Renáta Vesecká

Mluvíte mi z duše. Už nějakou dobu na to poukazuji, že znamkovani a způsob výuky je špatný, bohužel učitelé si rádi jedou ve své zavedene rutine a mne považuji za blázna. Učím přeci jen tělesnou výchovu, tak jsem hloupá a dost odvážná, když jim chci do toho mluvit. Dnes se žáci učí doma a do školy si chodí pouze pro známky. Pro samé testy již moc času na výuku nezbývá. Pak tedy pro mne škola ztrácí SMYSL. TO raději ať jsou děti doma bez stresu a učí se a jednou za měsíc si mohou přijít napsat nějaký test.

Renáta Vesecká
Renáta Vesecká

Tak jsem si přečetla komentáře a je hned vidět, že k lepšímu to dlouho nepovede, neboť těch jedinců zpracovaných systémem je pořád hodně. Já bych byla pro zrušení povinné školní docházky. Ti nevzdelatelni tam stejně chodí k ničemu, stejně se nic nenaučí a naopak druhé ruší.Do školy by chodili jen ti co chtějí se vzdělávat. Učitelé by se museli více snažit, aby děti výuka bavila a viděli ten důvod tam chodit. Na střední pak klasické přijímací testy a vidělo by se, jak si vedou děti ze škol a děti vzdelavane doma.

Helena
Helena

Dojem rodiče dítěte se dvěma čtyřkami na vysvědčení v tercii: syn studuje cestou nejmenšího odporu, tj. neučí se, pokud možno, vůbec, do školy chodí za kamarády a dělat blbosti a pochybuju, že by se někomu podařilo ho motivovat k většímu úsilí. Pro něj je čtyřka opravdu potřebná, protože přesně tvoří hranici toho minima, které domácí přípravě věnovat musí. A není chyba učitele, že nemá lepší známku. Na druhou stranu ty čtyřky má z jazyků, které mu nejdou, takže mě víc štve, že má trojku z biologie, která ho zajímá a baví, že ani tu není ochotný se učit. (Nesouhlasím s… Číst vice »

sarik
sarik

Je, to moc pěkný, krátký článek, třeba nicneříkající, ale je pravda, že empatie a emoční inteligence se na školách neřeší, přitom jsou tyto vlastnosti součástí každého z nás. Moc dobře si pamatuji, že jsem nikdy nepřišla na to, proč jsem jeden rok měla 4 a druhý rok perfektní 2 z češtiny, nicméně se ukazuje, že první rok se 4 jsem vnitřně odmítala přístup učitele, který do hodiny vnášel hrůzu, aby získal autoritu, tu a tam to nahradil nesmyslným gestem, které mělo být vtipné. Naopak druhý rok s dvojku jsem se vcítila do paní učitelky a hltala její slova, spolupráce v… Číst vice »

Vladimír
Vladimír

Pozor na druhý extrém!
Učiteli výuka moc nejde, protože toho sám moc neumí, nebo se prostě nechce namáhat. Žák dostane dobrou známku, i když tomu jeho výkon neodpovídá.
Všichni jsou spokojeni: Učitel je rád, že má „dobré“ žáky a rodiče mu nenadávají a ředitel(ka). Žák je doma pochválen, případně odměně za dobré známky. Rodiče jsou spokojeni, jaké mají chytré dítko.
Má to jen jednu vadu, bohužel podstatnou: žáci a studenti mají sice papírek, ale moc toho neumějí!

Vladimír Kocour
Vladimír Kocour

Dobrý den, když jsem si přečetl název článku, podivil jsem se. Lépe řečeno: řekl jsem si, co to je za hloupost? Tak jsem si článek přečetl celý a můj původní dojem se bohužel potvrdil. Jestliže nějaký žák neumí, není možné mu dát dobrou známku. Jak by k tomu přišly ty děti, které umějí? A které se poctivě učily? Známka, jestliže se dává, musí mít rozlišovací funkci: ten to umí a ten zas ne. Ono i to slovo „levárna“, které jste použil, je problematické; má (ve Vašem pojetí) označovat cosi špatného, přitom však označuje nějakou stranu nebo směr. Dávat špatné známky… Číst vice »

Věra
Věra

Když si zavzpomínam na moje školní leta, nebyla to většinou touha učit se, abych měla vědomosti, ale touha po dobrých známkách, vesměs mi to připadá,že jsem v tomhle nebyla sama, ano nadrtila jsem se, jak se to po mě očekávalo.V hodině to bylo nudné a nic moc jsem si vlastně z hodiny nepřinesla, jakési mrhání časem. Naopak si velmi pamatuji výuku asi dvou učitelů, kteří nám nedávali písemky ani nás nezkoušeli na známku, hodiny byly bez stresu a dokázali tu hodinu vézt tak, že i ten předmět nás dokázal zaujmout.Spravny přístup pedagoga je nejlepší způsob, jak získat vědomosti.

Marie
Marie

Pane Čapku, mohl byste prosím uvést, jaké předměty jste během své praxe na základní a střední škole vyučoval?
Děkuji.

Hanka
Hanka

Dobrý den, mám neter v 1. třídě a mic se mi nelíbí jak ji znamkuje její třídní učitelka. Již pisou diktaty psacím a perem. Za hrubku – měkké i na konci slova po L + nějaké drobné prohřešky čárky a kroužky nad samohlaskami dostala trojku. Není to poprvé co se mi zdá hodnocení moc tvrde a pro neter to musi byt demotivující. Oproti škole kde jsou mi synové je to tvrdý systém. Švagrová je nešťastná a zřejmě i učitelku omlouvá. Můj starší syn zdaleka nepíše tak hezky a nosí jedničky. Mladší syn rovněž v první třídě teprve psací trénuje a… Číst vice »

Jerry
Jerry

Keď má učiteľ 30 žiakov v triede a má sa im venovať za 45 minút, tak to asi nestihne. V prvom rade sa musia venovať rodičia. Keď budú mať všetci jednotky, tak môžu ísť všetci rovno na výšku.

Vk host
Vk host

Krásně napsané,ono by totiž plno učitelů učit vůbec nemělo,nemají k tomu vztah a chuť děti něco naučit.To samé poznámky:Houpal se tak dlouho na židli až z ní spadl!To mi paní učitelka napsala o synovi.A….????Ptám se.Co já s tím doma?Zasmála jsem se,protože to že si paní učitelka neumí sjednat ve třídě pořádek mě vůbec nezajímá.
Více učitelů jako jste vy pro naše školství prosím.
VK

Vk
Vk

Krásně napsané,ono by totiž plno učitelů učit vůbec nemělo,nemají k tomu vztah a chuť děti něco naučit.To samé poznámky:Houpal se tak dlouho na židli až z ní spadl!To mi paní učitelka napsala o synovi.A….????Ptám se.Co já s tím doma?Zasmála jsem se,protože to že si paní učitelka neumí sjednat ve třídě pořádek mě vůbec nezajímá.
Více učitelů jako jste vy pro naše školství prosím.
VK

Pavel
Pavel

Pan Čapek mě kdysi učil, moc dobrý pedagog nebyl. Uměl jen vše okecávat, jako teď.

Ilona
Ilona

Ono celkově školství popírá individuální přístup. A když dojdu za učitelem jak tedy budeme spolupracovat dál aby to vedlo k nějakému výsledku…odpovědí mi bylo:…já už jsem proto udělal vše. No dodám jen že z mého pohledu ještě nezačal. Je mi to líto když vím co dělají jiní učitelé.
Proč nejdete naklonovat? Nebo proč tenhle váš článek není v každé sborovně a kabinetu :-)