Upozorňujeme na článek, který vyšel na zpravodajském serveru Česká pozice a věnuje se vyhlášení výsledků každoroční „soutěže“ o největšího podvodníka na trhu, kterou pořádá organizace Foodwatch. Letos se hodnotitelé zaměřili na dětské potraviny.
Největším podvodníkem potravinářského průmyslu se letos stal koncern Wild se svým koktejlem vody, cukru a ovocného aroma.
S transparentem „Už nebudu svádět děti!“ v pravé ruce se koncem minulého týdne objevil před centrálou koncernu Wild v německém Heidelbergu téměř dvoumetrový maskot nápoje Capri-Sonne. Vedení společnosti chtěl předat zaslouženou cenu Windbeutel 2013. Koncern však zlatou sošku odmítl převzít. Vrátný nejprve oznámil televizním týmům a rozhlasovým novinářům, aby okamžitě přestali natáčet, a následně týmu německé spotřebitelské organizace Foodwatch, že se s nimi nikdo z vedení nesejde a společnost odmítá cenu akceptovat.
Již před měsícem organizace Foodwatch vyhlásila pět nominantů na zmíněnou každoroční cenu největšího podvodníka v potravinářském průmyslu. Letošní, pátý ročník se týkal takzvaných dětských potravin, tedy výrobků, jejichž marketing cílí přímo na nejmenší (více v článku ČESKÉ POZICE Děti na mušce. Pět podezřelých potravinářských koncernů.). Letošní volby se mezi 18. dubnem a 15. květnem zúčastnilo téměř sto dvacet tisíc návštěvníků webu Foodwatch. A koncern Wild „zabodoval“: 42,6 procenta hlasujících jednoznačně přisoudilo titul jeho nápoji Capri-Sonne – koktejlu vody, cukru a ovocného aroma, který výrobce marketuje jako ideální nápoj pro děti i přesto, že obsahuje stejné množství cukru jako například Coca-Cola…
Celý článek čtěte ZDE.
DOPORUČENÉ ČLÁNKY
21. 08. 2022 Bára Procházková Pět věcí, které budou v novém školním roce jinak
28. 02. 2023 Lucie Rybová Život celé rodiny se zúžil na domácí úkoly, podle právníků jsou navíc nezákonné