foto:

Je jasné, že rozdíly mezi školami jsou pro hodně rodičů překvapivé, neboť jsou zvyklí na jednotnou školu.

Odpověď však zní ano, je v pořádku, že každá škola má trochu odlišný program a může stejnou látku učit jinak nebo v jiném termínu. V současné době, kdy se školy soustřeďují především na věcné znalosti, mohou z tohoto nesouladu vzejít různé nepříjemnosti. Například dítě přestoupí na novou školu a zjistí, že Latinskou Ameriku bude probírat již podruhé, ale pokud se školy budou stále více soustřeďovat především na kompetence a ne na znalosti, měl by význam rozdílů v konkrétních učebních plánech spíš klesat.


Poradna: Syn mých přátel bydlí v krajském městě, a přestože je ve stejném ročníku, učí se v některých předmětech jiné věci, než náš syn. Je to tak v pořádku?

Je jasné, že rozdíly mezi školami jsou pro hodně rodičů překvapivé, neboť jsou zvyklí na jednotnou školu.

Odpověď však zní ano, je v pořádku, že každá škola má trochu odlišný program a může stejnou látku učit jinak nebo v jiném termínu. V současné době, kdy se školy soustřeďují především na věcné znalosti, mohou z tohoto nesouladu vzejít různé nepříjemnosti. Například dítě přestoupí na novou školu a zjistí, že Latinskou Ameriku bude probírat již podruhé, ale pokud se školy budou stále více soustřeďovat především na kompetence a ne na znalosti, měl by význam rozdílů v konkrétních učebních plánech spíš klesat.

Pravidla diskuze

Vítejte v debatním prostoru online magazínu Rodiče vítáni. V zájmu udržení úrovně debaty a zajištění komfortního a bezpečného prostředí pro všechny zúčastněné zde platí následující pravidla:
  • Diskutuje se o tématu článku, neodklánějte debatu jinam.
  • Nevnášejte sem svou agendu, kterou k tématu pouze „přilepíte“.
  • Nevkládejte do svých odpovědí odkazy na jiné stránky, pokud se netýkají přímo tématu článku.
  • Příklady z praxe jsou naopak vítány.
  • Respektujte důstojnost autorů, respondentů i ostatních diskutujících.
  • Nepřenášejte polemiku do osobní roviny kritizováním osoby autora, respondenta a jiného diskutujícího, jeho kvalifikace, vyjadřování, kompetencí.
  • Netolerujeme hrubé jednání, vulgarismy ani jakékoli ponižování druhých.
  • V souladu se zákony ČR je zde zakázáno jakkoli paušálně očerňovat jednotlivce či skupiny lidí s odkazem na jejich etnicitu, pohlaví, sexuální orientaci či náboženské vyznání.
  • Pro přispívání do diskuze je nutné se přihlásit prostřednictvím Facebook, Google nebo Twitter účtu. Snažíme se omezit anonymitu přispěvatelů a tím zkvalitnit diskuzní prostředí.
Příspěvky porušující pravidla mažeme.

2

 
2 Počet vláken diskuze
0 Počet reakcí v diskuzi
0 Počet odběratelů diskuze
 
Komentář s nejvíce reakcemi
Největší vlákno komentářů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

nejnovější nejstarší
komentář
komentář

Dobrý den,reaguji na Váš článek.Myslím,že to normální není.Měli nechat školní osnovu pro všechny normální základní školy stejnou.Hrozí zde,že se buď nějaké učivo opomene a děti to nemají tak zažité,dále pak by se měli děti něčím řídit mám na mysli např.:když se učí dělit se zbytkem nebo převody,tak by již měli znát co je desetiné číslo a né opačně, a nakonec se dítě může přestěhovat či změní školu a to co už umí tam ještě neměli a naopak.Vůbec s tím nesouhlasím.Luk.

Názor Rodiče vítáni
Názor Rodiče vítáni

Dobrý den, nepíšete, co přesně jiného se váš syn učí na rozdíl od syna přátel – může jít jen o jiné detaily téhož tematického celku, nebo o zásadní věc. Je ovšem vcelku rozšířený omyl, že v době platných jednotných osnov se všechny děti učily ve stejný čas stejné věci. Není to pravda – jednak i tehdy pro ZŠ existovaly 3 vzdělávací programy (základní škola, národní škola a obecná škola – k nahlédnutí např. tady: http://old.vuppraha.cz/sekce/59), jednak v těchto programech nebylo určeno, co se má přesně ve kterém ročníku probírat. Např. v programu Základní škola bylo uvedeno učivo obvykle pro dva… Číst vice »