foto:

Dotaz: Se zájmem jsem si pročetla brožuru o vztazích mezi rodiči a učiteli. Mezi radami pro rodiče mne zaujala jedna: Respektujte odbornost učitele. Přiznám se, že s tím mám jako rodič problém: vím totiž, že konkrétní učitel nemá ani příslušné vzdělání, ani praxi a na místo byl přijat ze známosti s panem ředitelem. Co radíte v takovéhle situaci?

Odpověď: Pokud učitel nemá potřebnou kvalifikaci, ještě nemusí znamenat, že učí špatně. Může si kvalifikaci doplňovat, ani o tom nemusíte vědět. Pokud ale máte konkrétní výhrady k jeho přístupu (jak předpokládám na základě otázky), doporučuji je bez ohledu na možnou absenci kvalifikace nejprve konstruktivně probrat s ním samotným. Když to nepomůže, pak se obraťte přímo na ředitele (i přes Vaše podezření je to další osoba v pořadí, s níž je nutné jednat) s konkrétními výhradami - co a proč Vám vadí - a požadujte řešení. Nakonec v dialogu můžete zjistit, že se věci mají ještě jinak, než jste předpokládala. Nebo se naopak utvrdíte a bude to aspoň otevřená záležitost.

Jestliže Vám ve škole nepopřejí sluchu, máte možnost obrátit se na Českou školní inspekci s žádostí o prošetření a nápravu.

Lucie Slejšková, Rodiče vítáni


Poradna: Učitel nemá ani příslušné vzdělání, ani praxi a na místo byl přijat ze známosti. Co v takové situaci dělat?

Dotaz: Se zájmem jsem si pročetla brožuru o vztazích mezi rodiči a učiteli. Mezi radami pro rodiče mne zaujala jedna: Respektujte odbornost učitele. Přiznám se, že s tím mám jako rodič problém: vím totiž, že konkrétní učitel nemá ani příslušné vzdělání, ani praxi a na místo byl přijat ze známosti s panem ředitelem. Co radíte v takovéhle situaci?

Odpověď: Pokud učitel nemá potřebnou kvalifikaci, ještě nemusí znamenat, že učí špatně. Může si kvalifikaci doplňovat, ani o tom nemusíte vědět. Pokud ale máte konkrétní výhrady k jeho přístupu (jak předpokládám na základě otázky), doporučuji je bez ohledu na možnou absenci kvalifikace nejprve konstruktivně probrat s ním samotným. Když to nepomůže, pak se obraťte přímo na ředitele (i přes Vaše podezření je to další osoba v pořadí, s níž je nutné jednat) s konkrétními výhradami – co a proč Vám vadí – a požadujte řešení. Nakonec v dialogu můžete zjistit, že se věci mají ještě jinak, než jste předpokládala. Nebo se naopak utvrdíte a bude to aspoň otevřená záležitost.

Jestliže Vám ve škole nepopřejí sluchu, máte možnost obrátit se na Českou školní inspekci s žádostí o prošetření a nápravu.

Lucie Slejšková, Rodiče vítáni

Pravidla diskuze

Vítejte v debatním prostoru online magazínu Rodiče vítáni. V zájmu udržení úrovně debaty a zajištění komfortního a bezpečného prostředí pro všechny zúčastněné zde platí následující pravidla:
  • Diskutuje se o tématu článku, neodklánějte debatu jinam.
  • Nevnášejte sem svou agendu, kterou k tématu pouze „přilepíte“.
  • Nevkládejte do svých odpovědí odkazy na jiné stránky, pokud se netýkají přímo tématu článku.
  • Příklady z praxe jsou naopak vítány.
  • Respektujte důstojnost autorů, respondentů i ostatních diskutujících.
  • Nepřenášejte polemiku do osobní roviny kritizováním osoby autora, respondenta a jiného diskutujícího, jeho kvalifikace, vyjadřování, kompetencí.
  • Netolerujeme hrubé jednání, vulgarismy ani jakékoli ponižování druhých.
  • V souladu se zákony ČR je zde zakázáno jakkoli paušálně očerňovat jednotlivce či skupiny lidí s odkazem na jejich etnicitu, pohlaví, sexuální orientaci či náboženské vyznání.
  • Pro přispívání do diskuze je nutné se přihlásit prostřednictvím Facebook, Google nebo Twitter účtu. Snažíme se omezit anonymitu přispěvatelů a tím zkvalitnit diskuzní prostředí.
Příspěvky porušující pravidla mažeme.

 

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..