ilustrační foto Kateřina Lánská

Hurá, naše dcera se dostala na prestižní gymnázium… A teď jsme trochu zklamaní. Rodičovský příběh z Brna

Vzali nás na gymnázium, hurá! Tolik sobot strávených na přípravných kurzech, tolik nervů, peněz – sláva, že to klaplo. Jenže co vlastně budoucí primány čeká na tom vysněném gymnáziu? Někdy se může nadšení změnit v rozpaky. Jako třeba u primánky Johany a její mámy Ivy z Brna… 

“S naší Johankou to není vždycky úplně jednoduché. Je nadaná, přemýšlivá – to nám potvrdili v pedagogicko-psychologické poradně už před nástupem do školy. Jenže je taky pěkně tvrdohlavá a po zlém s ní nikdo nehne. Navíc byla jako malá velmi živá, neposedná, ze školky si na ni dost stěžovali,” vypráví máma z Brna – říkejme jí třeba Iva.

Třicet dětí na prvním stupni? To musí být pro neposedné děti peklo
Na alternativní soukromou školu, kam Johanka od první třídy chodila, narazila rodina Ivy vlastně náhodou. Sdílí totiž budovu se státní základní školou, kam se šli s Johankou podívat na den otevřených dveří. Nakonec Johanka prošla úspěšně přijímacím řízením do školy soukromé a rodiče se rozhodli právě pro ni.

Rozhodující byl počet dětí, říká Iva: “ V soukromé škole bylo žáků kolem patnácti, což bylo super. Často se učili na koberci, nemuseli sedět pořád v lavici. To bylo přesně to, co dcera potřebovala. Já si ani neumím představit, jak by to sezení v lavici celý den zvládla, už ve školce se na ni stále zlobili, že chvíli neposedí. Tím, že jich bylo ve třídě málo, se s dětmi dalo pracovat hodně individuálně. To třeba při 30 dětech podle mě nejde.”

Na gymnázium kvůli spolužákům
Na základní škole se Johance dařilo, nastalo dilema: nechat ji na škole, kde je spokojená, nebo ji vzhledem k nadání posunout dál, na víceleté gymnázium? Iva se navíc obávala, jak její živá dcera zvládne přechod k tradičněji podané výuce. Přijímačky na jedno z nejprestižnějších gymnázií v Jihomoravském kraji ale Johanka bez problémů udělala, i díky přípravce, kterou měla základní škola zahrnutou ve školném. “Chtěli jsme, aby se Johanka dostala mezi stejně přemýšlivé děti, jako je ona. Aby si snáz hledala kamarády než na základní škole. A to se asi podařilo, s ostatními se sžila velmi dobře,” říká Iva po Johančině prvním roce na gymnáziu.

Se spolužáky je v pohodě, oproti alternativní základní škole se ale zhoršily její kázeňské problémy. Těžko si třeba zvyká na to, že musí pravidelně dělat domácí úkoly. “To je hodně dané i jejím osobním nastavením, navíc u ní natvrdo nastupuje puberta. Kolikrát třeba dostanou úkol, a neudělá ho, protože jí to přijde zbytečné, když to přece už umí. Že dostane pětku, je jí fuk,” vyvsvětluje Iva.

Na druhou stranu ale vidí, že Johanka umí zabrat, když potřebuje. Třeba nedávno strávila celý víkend přepisováním sešitu na fyziku. “Ta jí ze začátku moc nešla, navíc byla nemocná a měla přeházené výpisky. Tak si prostě celý sešit přepsala, že prý se to tím i naučí,” popisuje Iva.

Žádný zázrak
Johanka se dostala na vyhlášenou školu. V jejím ročníku se přihlásilo 450 dětí, přijato bylo 60. O to víc je teď Iva zaražená tím, že výuka se od dob jejích vlastních studií příliš nemodernizovala. “Já si třeba pamatuju, že dějepis byl vyučovaný stylem letopočet, jméno vladaře, bitva a konec, absolutně bez souvislostí. Myslím, že jsem z toho měla ve čtvrťáku na gymplu dokonce čtyřku. Paradoxně je dnes jedním z mých největších koníčků genealogie, a tu historii se posledních deset let učím sama.“ Zdá se jí, že dcera naráží na podobné komplikace, a ještě jí chybí souvislosti. „Nedávno chtěla vyzkoušet z Alexandra Makedonského, jenže vůbec netušila, kde je Makedonie. Uměla mi vzorně vyjmenovat státy, které Alexandr opanoval, ale ukázat mi je na mapě nedokázala,” vrtí hlavou Iva.

Stejně tak Ivu překvapuje množství učiva, které by primáni měli vstřebat. Oproti základní škole se na gymnáziu také neklade důraz na to, aby škola děti zajímala a bavila. Jako by se počítalo s tím, že přemýšlivé talentované děti to prostě “usedí” samy od sebe. “Podle mě toho berou hrozně moc, já si nepamatuju ani z vyššího gymplu, že bychom tohle všechno brali. Dcera to tak i vnímá a ani se to všechno neučí, naštěstí se nehroutí a je jí celkem jedno, že nemá ze všeho jedničku. Mně je to ale trochu líto. Čekala jsem, že to bude lepší,” dodává Iva. 

Pravidla diskuze

Vítejte v debatním prostoru online magazínu Rodiče vítáni. V zájmu udržení úrovně debaty a zajištění komfortního a bezpečného prostředí pro všechny zúčastněné zde platí následující pravidla:
  • Diskutuje se o tématu článku, neodklánějte debatu jinam.
  • Nevnášejte sem svou agendu, kterou k tématu pouze „přilepíte“.
  • Nevkládejte do svých odpovědí odkazy na jiné stránky, pokud se netýkají přímo tématu článku.
  • Příklady z praxe jsou naopak vítány.
  • Respektujte důstojnost autorů, respondentů i ostatních diskutujících.
  • Nepřenášejte polemiku do osobní roviny kritizováním osoby autora, respondenta a jiného diskutujícího, jeho kvalifikace, vyjadřování, kompetencí.
  • Netolerujeme hrubé jednání, vulgarismy ani jakékoli ponižování druhých.
  • V souladu se zákony ČR je zde zakázáno jakkoli paušálně očerňovat jednotlivce či skupiny lidí s odkazem na jejich etnicitu, pohlaví, sexuální orientaci či náboženské vyznání.
  • Pro přispívání do diskuze je nutné se přihlásit prostřednictvím Facebook, Google nebo Twitter účtu. Snažíme se omezit anonymitu přispěvatelů a tím zkvalitnit diskuzní prostředí.
Příspěvky porušující pravidla mažeme.

193

 
43 Počet vláken diskuze
150 Počet reakcí v diskuzi
2 Počet odběratelů diskuze
 
Komentář s nejvíce reakcemi
Největší vlákno komentářů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

nejnovější nejstarší
Šakón
Šakón

Jaroška?

neřeknu
neřeknu

Je-li dcera už tak velká, mohla by se matka konečně odnaučit mluvit stylem „vzali nás na gymnázium“, rostou nám zoubky, pokakali jsme se….

Jana
Jana

asi není víceletý gympl jako jiný já maximální spokojenost a širák dolů Ostrava Poruba víceleté gymnasium, nároky ano, férovost především, pohoda a chutná kuchyně, profesoři a žáci – porozumění, přiměřené mantinely, úsměv, na vysokou bez přijímaček a zvládá to tam

Tehir
Tehir

To samozřejmě záleží na škole, není to primárně systémový problém gymnázií. V mém případě se třeba přechodem na gymnázium v páté třídě kázeňské problémy značně zlepšily. Proč? Najednou jsme měli dvojnásobek učiva a nebyl čas se nudit, vymýšlet kraviny a snít s otevřenýma očima.

Jitka
Jitka

Asi možná matka měla místo omlouvání dcery a jejich nedostatků ba nich pracovat a neuhybat hledáním mist, kde se přizpůsobí dítěti. Co čekala na výběrové škole!!!! A to že dítě neumí ukázat Makedinii neznamená, že si jí e škole neukázali.

petr
petr

Je to tady pořád dokola – české školy jsou zastaralé, nicmnéně funkční. Ale předpokládá to jistou spolupráci studenta se školou. Úplně nerozumím tomu, že „v mateřské škole si stěžovali na její neposednost“. To snad není možné, že by si stěžovaly učitelky ve školce na to, že dítě neposedí – tam snad nikdo děti sedět nenutí. Ve škole už to nutné je. Je celkem jedno, jestli sedí děti v lavicích nebo na koberci. Dítě v běhu se matiku, nebo dějepis nenaučí. No a u studenta, byť v primě, už je to snad samořejmostí, že vydrží sedět a vnímat co se mu… Číst vice »

Michal
Michal

Jojo, toť výsledek výuky a výchovy soukromých škol typu Montessori… Děti to hroooozně baví, v posledních ročnících je zapotřebí navštěvovat přípravné kursy, čímž ale dětem učební návyky i potřebu umět se soustředit a zaměřit na učivo nevštípíte, nehledě na naprosto samozřejmou součást domácí přípravy na výuku – domácí úkoly. Není pak divu, že hodnocení je takové, o jakém se píše… Neučíme se ale přece pro známky, že? A říše Alexandra Makedonského a dnešní Makedonie je přece jenom něco jiného – stačí si jen vzpomenout na nedávné spory mezi Řeckem a současnou Makedonií nad „právoplatností“ označení názvem Makedonie, kvůli kterým bránilo… Číst vice »

ševča
ševča

První, co mě u čtení napadlo… Jste si jistá, že vaše dítě na gymnázium opravdu patří? Začněme už u přijímacích zkoušek. Jsem si vědoma, že doba se změnila, přípravné kurzy se staly normou, ale ztrátí se tím význam celé zkoušky. Každá škola známkuje jinak, má jiné nároky a osnovy a přijímací zkoušky by měly porovnat skutečné znalosti jednotlivých uchazečů. Pokud se děti uměle „nahoní“, ani první místo nemusí znamenat, že bude dítě ostatním stačit. Druhá věc je, že se v té škole neumí chovat. To dnešní neustále vycházení dětem vstříc… Chováme se, že takové už dnes neexistují, ale není to… Číst vice »

Hubert
Hubert

Je velmi hezke, ze devce z Primi ( 6. trida ) nebo Tercie ( 8.trida ), dokaze tridit domaci ukoly ze skoly na ty dulezite a velmi zbytecne.

Michal
Michal

Já mám vystudovanou elektrotechniku v brně na VUT. Mohu vám říct že jsem hrdý na to že české školství na mě nezanechalo ani ťuk. ABSOLUTNĚ jediná věc která má váhu při žádosti o zaměstnání je ten poslední papír a i známky na něm nikoho nezajímají. ZBYTEK je praxe. Být pár let přes prázdniny na trainee programu je k nezaplacení. Jediné věci které váhu mají jsou ty které se přím vážou na budoucí povolání. V mém případě matematika a fyzika. Pro geologa to bude zase matematika a geologie. Bude bohatě stačit když vaše dítko proleze s odřenýma ušima protože ty jedničky… Číst vice »

Michal
Michal

Je to veliké štěstí pro toho, kdo s Vámi a Vaší dcerou nechodil/nechodí do školy. A je móóóc dobře se Vám vyhýbat. Patřím mezi ty šťastné.
Ing. Michal Novák

Petr
Petr

Z článku je zjevné, že holčina měla hodně volnou výchovu. Nikdo s ní nehne? Myslíte sebe paní Ivo? Těžko si zvyká, že musí dělat domácí úkoly? To jako opravdu? To je na základce dělat nemusela ? Neví kde je Makedonie? Pak je ovšem slabá v jiném předmětu – zeměpisu. Přes víkend přepsala jeden sešit s fyzikou .Opravdu? Tak to je na medaili! Můj názor – matka si myslí ( jako spousta jiných) , že její dítě výjimečné a to že se vlastně chová jako drtivá většina jejich vrstevníků si nepřipouští. Musela by si přiznat , že má doma zcela běžného… Číst vice »

Petr
Petr

Moje dcera se taky dostala na osmileté gymnázium. A v tu chvíli ji skončilo dětství, protože musela denně dřít aby všechno zvládla. Ale zase to měla lehčí na VŠ. Zvládla dokonce dvě současně.

Silvie
Silvie

Někteří rodiče dělají ze svých dětí super hvězdy.Zbytečně je zatěžují a pak to dopadne jak to dopadne.Některé děti jdou na takovou školu jen z donucení rodičů a rodiče vůbec nezajímá, co je baví a včem by byly výborné.Mám dvě děti starší dceři jsem nechala volnou ruku,ať si vybere v životě, co chce dělat.A podařilo se.Je spokojená. Ještě mám další dceru,ta je teprve na základní škole a ani mě ve snu nenapadne, že ji budu mermomoci cpát na školu, kde nechce.Už ví čím chce být.A tak ať tím je.

Ivana
Ivana

Lall já si myslela, že škola má naučit vědomosti a ne si hrát.

Berenika
Berenika

Moje dcera se kdysi dostala na osmileté gymnázium v okresním městě. Na vesnické základce měla samé jedničky, tak proč ne. Jenže – přišla do třídy naprostých flákačů, kteří jí její studijní snahu (a to, že jí učení prostě baví) nedokázali odpustit. Když se ukázalo, že jediná ze třídy má i na konci primy samé, tak v septimě propukla docela ošklivá šikana. Byla jsem to řešit ve škole, bohužel vedení školy žádné řešení nenabídlo. Pouze mne přemlouvali, ať tam dceru nechám, protože gymnázium úspěšně reprezentovala v olympiádách a tanečních soutěžích. Nakonec jsme to neustály a vzala jsem dceru zpět na její… Číst vice »

Eržika
Eržika

Bohužel víceletá gymnázia (v mém okolí) jsou značně konzervativní instituce. Často učí téměř stejně jako před desítkami let. Objem učiva a memorování omlouvají tím, že jsou prestižní instituce sloužící k přípravě na vysokou a kdo je nezvládne, ten tam nemá co dělat… Otázka je – je to nezbytné a vůbec vhodné pro to, aby studentům zůstala zachována zvídavost a kreativita, empatie, schopnost uvažovat v širších souvislostech?

Václav
Václav

Nejlepší jsou školy Waldofské. V naší rodině na nich absolvovalo 9 dětí a všechny bez problémů šly studovat dál, Když si vzpomenu jak jsem já školu nenáviděl. Vnoučata do školy chodila ráda to jsem ze začátku nemohl pochopit. Když jsem se jako dědeček do toho trochu zapojil, tak jsem pochopil!

Beaver
Beaver

živé dítě? buď rákoska nebo sport … současní rodiče omlouvají nevychovanost dětí jejich živostí, ale pletou se a vychovávají generaci, které jsou naprosto volné nějaké zaběhnuté normy chování. Jen se podívejte jak se tyto děti chovají u stolu u jídla na dovolené v hotelu … nesedí, sem tam si zobnou hranolek a jinak jsou roztěkané po jídelně … přitom tohle jsme uměli už ve školce. Sednout, najíst se a pak odejít od stolu. A není to žádná přehnaná výchova, je to běžný standart, který je třeba od dětí vyžadovat, dokud ho nepřijmou za svůj. I za cenu nepohodlí ve formě… Číst vice »

Ivana
Ivana

Mám zkušenosti se dvěma syny na osmiletém gymnáziu. Mohu říct, že určitě látky nebylo tak, aby se to v pohodě nedalo zvládnout. Zkrátka ne všichni, co se nadřou na zkoušky na to mají i dále. Rodiče by měli víc přemýšlet a nemyslet si, že mají dma génia.

Ororok Orebuch
Ororok Orebuch

Jo…učit se prd v soukromé škole, pak dělat horko těžko rok přípravu přesně dělanou na jeden test a potom problémy, protože škola je náročnější. To je absolutně klasické, neříkám, že nějaká příprava před testem by neměla být, ale čím větší přípravu podstoupí do boje s „přirozeným talentem“, tím větší peklo pak ve škole bude mít, protože se dostane do okruhu lidí, kteří excelují na soutěžích a další takovej test, při kterém porazí ostatních 460 lidí je jenom denní chleba. To samé je ale na VŠ, ti, co se rok připravují na přijímačky většinou stejně končí max druhý semestr, protože na… Číst vice »

Pink
Pink

Zase jedna šílená matka s šílenou dcerou. Z takových aby se učitelé a učitelky zbláznili. Nechci dělat domácí úkol protože nechci. Ale nechci za to neudělání dostat pětku, protože nechci.

Marie Doležalová
Marie Doležalová

Je překvapivé, že víceleté gymnázium neprosedí děvenka na tepichu, ale v lavici a bude se muset učit i doma. Při současném systému jednoho až dvou dětí je každý génius a pokud ne, jsou na vině učitelé. Jedno pololetí jsem měla trojku z matematiky a otec suše konstatoval – jestli tam bude na konci ročníku, hned v červenci jdeš do Interiéru, protože to na studia nebude. Ale to bylo v dobách dávných, kdy pracovat nebyla hanba…….

pavel
pavel

Z toho, co paní popisuje, mi vyplývá , že dcera asi nebude tak vyjímečná, jak se paní domnívala. Může na to mít i vliv to, že dcera chodila do soukromé školy a to, co stačilo v pohodě tam, nemusí stačit na gymnáziu. Navíc přechod na střední školu většinou přináší ze začátku problémy. A ještě něco- osobně se mi zdá, že dnes je těch „živých“, hyperaktivních dětí nějak mnoho, a v mnoha případech jde pouze o následek ne-výchovy. Děti je nutno občas drilovat, měly by plnit i z jejich pohledu „zbytečné a prudící“ úkony, protože tohle všechno je příprava na jejich… Číst vice »

Dominik
Dominik

Promiňte, ale celý článek mi připadá jen óda na něčí dceru. Stylem ona je nadaná, kdo je víc. A když jí nedokáží vysvětlit, že ačkoliv to umí, tak domácí úkol je jakási povinnost a měla by se splnit, tak to holčička bude mít v práci těžké. Veškeré články, co takto na nadaná děti jsou mi připadají všechny stejné, jsou nadané, tak se těm našim rozmazlencům klaňte.

Eva
Eva

no já nevím… můj syn díky lehké mozkové obrně a poruchám učení to měl na obyčejné základce příšerné, byl považován za ne moc chytrého. říkala jsem mu ať je v klidu. ale že vzdělání je pro něj to nejdůležitější. na obyčejné střední a maturoval s vyznamenáním. za rok bude končit studium práva. myslím si: netlačit na pilu. co v dítěti je, to se projeví. zavalit je učením a povinnostmi na základce není dobré. střední ať si (s pomocí rodičů) vybere sám. stejně VŠ. a to mi syn říká, že kdyby nebyl nemocný, šel by na řemeslníka a měl klidnější život… Číst vice »

Majka
Majka

Věšína diskutujících vyjadřuje názor: když jsme to rakousko-uherské školství zvládli my, musí je zvládnout i naše děti. Taky jsem je zvládla, experimentální gympl od 7 třídy a nelituji toho. Chuť získávat nové vědomosti mě neopouští ani teď, když už sleduji školní výuku svých vnoučat. Ale když si čtu třeba o finském školství, je mi líto, že jsem nemohla chodit do takové školy. Spolupráce a diskuse se spolužáky i kantory, výběr úrovní v jednotlivých předmětech podle zájmů studenta, více volitelných předmětů atd. Paní Ivo, chápu vás, ale vám i vaší dceři nezbývá, než to nějak zvládnout. Naštěstí dnes při přijímačkách na… Číst vice »

Romana
Romana

Zkousky by meli skladat i rodice a maminka z clanku ma vice naivnich ambici nez rozumu.

Ines
Ines

Školský komplex na Mendlaku?

jojo
jojo

Nás čeká prima od září. Přijímačky bez přípravy, neřešili jsme to, buď na to má, nebo nemá. Teď v pětce průměr místo dosavadního nudného 1.0 čekáme 1.5, ale to přikládáme tomu, že se nudí a nemá potřebu se učit. Ze třídy se nikdo jiný nedostal, z kamarádů jen jedna známá. Na mejdáči na závěr 1. stupně ZŠ jsme si to od ostatních rodičů docela „slízli“. Učitelé na ZŠ nám spíš vymlouvali abychom šli na gympl, podporu jsme našli jen u třídní, která je skvělá. Kdyby s třídou pokračovala dál, tak na gympl nejdeme. Ale chápu že by si na škole… Číst vice »

Jana
Jana

Moje neteř chodí na gympl (sekunda), závodně sportuje je plně vytížená od 7:30 do 19:00 denně a rozhodně takové problémy doma nemají. Postavení matky vůči její dceři mi přijde trochu více „miminkovské“. Na jednu stranu, chtěla dceru na prestižní školu a pak si stěžuje, že si tam nehrají??? To mi mozek nebere.

liposh
liposh

Taky jsem vychodil víceleté gymnázium a je to zlo,což asi každý tak nějak obecně ví, ale musím se pousmát, že někdo ještě platí dítěti přípravné kurzy, aby se na to víceleté gymnázium dostalo. To je jako opisovat u písemky, sice to zvládnete v tu chvíli, ale stejně se nakonec přijde na to, že jste tumpachoví.

Jan
Jan

Paní vychovala spratka který neposlouchá. Paní je sama spratek co chce aby bylo pouze po jeho.

marta
marta

Rozmazlený fracíček? Je už něco divného, když se hledá pro dítě první třída kvůli jeho nedostatkům. Pokud je nesoustředěné a hravé, stačí zůstat ve školce o rok déle, ono časem dozraje. A domácí úkoly? Ty by měly naučit dítě plnit si povinnosti a zopakovat učivo, vše podstatné má vědět ze školy. Matička je asi hodně ambiciózní, a tak je pro ni dítě na gymplu otázkou (i odpovědí) její vlastní mimořádnosti. Dcerka dostuduje, třeba i odmaturuje, byť s odřenýma ušima, a potom má kariéru na nějakém „potřebném“ oboru FFMU zaručenou.

Dana
Dana

Proč chodila dcera do přípravky? To byla tak zaostalá? Přece buď po základce něco umím nebo neumím a podle toho jdu na další školu. A pokud se nesrovnala s režimem na gymnáziu, tak je to jenom Vaše chyba a nikoho jiného. Chudák holka, jestli jste ji nedovedla naučit základní pravidla chování a odpovědnosti, tak to bude mít v životě sakra těžké. Nikdo se s ní mazlit nebude. Buď se naučí pravidlům nebo skončí u nás na psychiatrii. Bohužel.

Klementýna
Klementýna

České školství jedním slovem Hrůza

umfa
umfa

Ta výuka dějepisu, to je peklo které se pořád opakuje už od doby co jsem sám chodil do školy. Stále ještě by některé učitelky nejraději celý dějepis shrnuly do seznamu událost – datum, který by se žáci naučili nazpaměť a ony by jen zkoušely kolik si toho zapamatovali. Žádný kontext, žádné souvislosti, žádné připodobnění k současnosti, nic, nic, nic. Takový dějepis je úplně k ničemu, je to jen učení pro učení. Dceru radši dejte na jiný gympl, tenhle zjevně stojí za starou bačkoru.

Jirka_26
Jirka_26

Osmiletá gymnázia jsou pitomost už z principu. Jejich absolventi nejsou chytřejší nebo víc vzdělané, než ty ze čtyřletých. Je to jen hromada biflování a celkem nic z toho. Rodiče prakticky rozhodují za dítě v době, kdy ještě neví, co by chtělo nebo nechtělo. A tvrdím, že i v patnácti letech ještě mnoho z nás nevědělo (a dnes také neví), co vlastně chce. Obecně je naše školství od plyšáka devastováno a zdevastováno, každá ZŠ učí jinak a když pak dítě přejde do jiné školy, diví se ušima nejen dítě, ale i rodiče. Pořád se vymýšlí nějaké novoty, které se dají nazvat… Číst vice »

Petra
Petra

Měli jsme s mladší dcerou obrovské štěstí na střední školu Kostka ve Vsetíně. Studovala tam gymnázium. Ve třídě bylo patnáct dětí, učitelé se ke studentům od prvního ročníku chovali jako k partnerům a hlavně jim záleželo na tom, aby studenti probíranému učivu rozuměli. Učili je myslet a mít vlastní názor. Dcera to ocenila na vysoké škole. Uměla se ptát a nebála se diskutovat s vyučujícími. Kéž by takových škol a ředitelů takových škol bylo co nejvíce. Pane Kostko, děkuji!

Pavlína
Pavlína

1. dítě od školky do 3. třídy v Montessori škole (v klasické školce mi ho ve 3 letech nechali v zimě přes dvě a půl hodiny v mokrém oblečení, stačilo). 2. dítě školka Montessori, od 1. tř. klasická ZŠ. (Bohužel nebyla jiná možnost.) 1. dítě – adaptace na klasickou ZŠ naprosto bez problémů, na osmileté gymnázium odcházelo s vyznamenáním. 2. dítě – „Soudružka“ mu jakoukoli touhu po vzdělání zasekla tak, že se s tím pral až do konce SŠ. 1. dítě znalo už v předškolním věku vlajky všech států, planety, četl, psal. Předměty na 1. st. se skládaly z češtiny,… Číst vice »

eljukeejes
eljukeejes

Pamatuji si VŠ léta kdy jsem se dostal na typický gym. obor ze strojní průmyslovky. Z 700 lidí brali 65 a Já byl jediný kdo nebyl s gymplu. Opravdu byli trochu jinde než Já. Ne tak v inteligenci, ale v systému učení. Tak nějak věděli jak se naučit stohy papíru. Jaké informace jsou důležité a co třeba vůbec neřešit. Prezentace, přednes všechno už znali a Já se učil za pochodu. Na druhou stranu mi někteří přišli že vlastně neví co chtějí a co vlastně dělají. Při debatách „proč“ jsme se shodli, že většina se učí protože rodiče nechtějí aby makali… Číst vice »

Hana
Hana

Věřte mi, že 45 let praxe na všech stupních škol, stovky studentů, kterým jsem organizovala každoroční zájezdy po Evropě, a tudíž s nimi trávila i spoustu času mimo „lavice“, 2 snad úspěšně vychované děti vč. těžce postiženého i 5 vnuků, mě dokonale přesvědčily o tom, že čím méně „extrabuřtů“, tím lépe. I to postižené dítě se ve škole rvalo, kamarádilo se s kde kým a úplně normálním vedením je z něj léta pracující ženatý otec rodiny s dvěma dětmi, absolvent 2 ctihodných univerzit a to vše bez speciálních škol, do kterých jsme byli tlačeni. Dříve byly děti s Dg. dis… Číst vice »

Ave Já
Ave Já

Tak asi není moc chytrá, když pipka netuší, kde je Makedonie. To jsou ty prestižní gymply, hovno naučí.