Jak se z bystrých kluků stávají skladníci, nebo spíš nezaměstnaní. „Ve škole na ně kašlou,“ říká učitelka angličtiny na SOU

Vtipní kluci na mopedu, co baví celou partu a dělají dobrovolné hasiče. Kluci, co imponují holkám. Co a kdy se s nimi stane, že jsou z nich nakonec skladníci na celý život, a to v nejlepším případě? „Tady na učilišti berou učně jako ´nestudijní materiál´, a tím pádem nikoho nezajímají. Musí si tu odsedět tři roky a víc od toho nikdo nečeká, ani oni samotní,“ říká Andrea Svobodová, učitelka angličtiny na SOU. „Od malička s nimi nikdo nepočítá a v tomhle věku je pak těžké něco měnit. Navíc nikdo ani nic měnit nechce.“

Na jaké profese vaše učiliště připravuje?
Skladník, opravář zemědělských strojů, zahradník, máme i dílnu pro automechaniky.

Jací jsou kluci, které učíte?
V zásadě fajn a někteří i fakt bystří. Motivovat je ale těžké. Když jsem v září začínala, byla jsem plná optimismu a očekávání, jak je pro angličtinu nadchnu, ale trochu jsem od té doby vychladla. Přece jen je klukům šestnáct a nějak se už zformovali. Nikdo si o nich nikdy nemyslel, že by měli něco studovat, a tak si to nemyslí ani oni. Souvisí to se systémem hodnocení, se známkami. Když vypadáváte z norem, systém vás označí za hloupého, i když hloupý nejste. A vy se podle toho zachováte. Začíná to už na základní škole. V 9.třídě vás pak jako ty hloupé odvelí na učiliště, protože jinde pro vás není místo.

Ve školním roce 2016/17  celá pětina žáků „studovala“ na oborech bez maturitní zkoušky.
Zdroj: Výroční zpráva ČŠI

Mnoho lidí si myslí, že na to prostě slabší žáci „nemají“, že učiliště je pro ně logická a nevyhnutelná štace. Systém nesystém. Jinde by neuspěli…
Já si to nemyslím a moje zkušenost tomu přímo odporuje. Jako soukromá učitelka dětí, které ve třídě nezvládaly, jsem přišla na to, že často je problém jen v tom, že tyhle děti potřebují trochu víc času. Zvládnou to taky, a dobře, ale jede se na ně moc rychle. Běžně se mi dařilo udělat ze čtyřkařů dvojkaře. Tam ale tlačila rodina, zaplatili dětem doučování, byla tam tedy silnější motivace, a děti byly menší. U starších kluků už se hodně zanedbalo.

Jak hodnotíte vaše svěřence na učilišti vy?
Je to těžké, systém vás svazuje. Třeba teď jsme měli úkol „pracovní pohovor“. Jeden šikovný kluk ho udělal tak trochu ironicky, s vtipem a nadhledem, ale nesplnil všechny podmínky zadání. Povedlo se mu to, neměl tam skoro žádné chyby, ale za nesplněné zadání jsem mu musela ubrat body, jinak by to nebylo fér vůči těm ostatním patnácti ve třídě. Je to myslím dobrý příklad toho, jak to funguje a k čemu vás to tlačí.

Hello, I am warehouse man

Jak se ke studentům staví vaši kolegové?
Berou je jako ´nestudijní materiál´ a myslím, že nejsou moc motivovaní je učit.
Možná to dokonce považují za společensky neužitečné. Když jsem s jednou starší kolegyní probírala, co by se podle mě mělo změnit, aby se úroveň výuky zvýšila, podívala se na mě a řekla: „Prosímtě, tohle je učiliště. Z těchhle žádní vzdělanci nebudou. Kdyby se zvýšila úroveň učilišť, tak zůstane půlka národa nevzdělaná, jen se základní školou.“ Ona a další učitelé si opravdu myslí, že ti kluci na víc nemají a je lepší do nich moc neinvestovat. Vlastně už od dob, kdy jsem chodila na střední odbornou školu já, si myslím, že tenhle segment školství je katastrofa, a nejen on. Jako by tu pro kvalitní práci nebyl prostor. Nastoupila jsem před pár měsíci a mám pocit, že už tu nejsem vítaná. Mám smlouvu na dobu určitou a kdoví, jestli mi ji prodlouží. Kolegové nestojí o to, aby je tu někdo mladý poučoval.

Jak jste ke své současné práci přišla?
Tohle je moje první zaměstnání. Předtím jsem pracovala jako soukromá učitelka angličtiny, jak už jsem zmínila. Učila jsem jak talentované děti, které se ve škole nudily, a tak jim rodiče zaplatili extra hodiny, aby nezakrňovaly, tak děti, které naopak byly pozadu a také potřebovaly individuální přístup. Pak se mi naskytla tahle příležitost pracovat ve veřejné škole, tak jsem si řekla, že to zkusím.  Uvidím, jak to dopadne.

Andrea Svobodová vystudovala anglický jazyk a literaturu na pedagogické fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Odmaturovala na SOŠ Obalové techniky Štětí v oboru Grafický design a obalová technika.

Pravidla diskuze

Vítejte v debatním prostoru online magazínu Rodiče vítáni. V zájmu udržení úrovně debaty a zajištění komfortního a bezpečného prostředí pro všechny zúčastněné zde platí následující pravidla:
  • Diskutuje se o tématu článku, neodklánějte debatu jinam.
  • Nevnášejte sem svou agendu, kterou k tématu pouze „přilepíte“.
  • Nevkládejte do svých odpovědí odkazy na jiné stránky, pokud se netýkají přímo tématu článku.
  • Příklady z praxe jsou naopak vítány.
  • Respektujte důstojnost autorů, respondentů i ostatních diskutujících.
  • Nepřenášejte polemiku do osobní roviny kritizováním osoby autora, respondenta a jiného diskutujícího, jeho kvalifikace, vyjadřování, kompetencí.
  • Netolerujeme hrubé jednání, vulgarismy ani jakékoli ponižování druhých.
  • V souladu se zákony ČR je zde zakázáno jakkoli paušálně očerňovat jednotlivce či skupiny lidí s odkazem na jejich etnicitu, pohlaví, sexuální orientaci či náboženské vyznání.
  • Pro přispívání do diskuze je nutné se přihlásit prostřednictvím Facebook, Google nebo Twitter účtu. Snažíme se omezit anonymitu přispěvatelů a tím zkvalitnit diskuzní prostředí.
Příspěvky porušující pravidla mažeme.

263

 
62 Počet vláken diskuze
201 Počet reakcí v diskuzi
1 Počet odběratelů diskuze
 
Komentář s nejvíce reakcemi
Největší vlákno komentářů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

nejnovější nejstarší
eman
eman

Jaka společnost takove deti, ne jen na SOU se kašle na vychovu deti. Od zakladnich škol jsou do nich vpravovany nesmyslne demagogicke propagandisticke bludy o historii i současnosti naší země. Všechny školy v ČR jsou na katastrofalni urovni, včetně vysokých. Podobně zblbnutí jsou i rodice takže to na vychove nepřidá. Po této masaži příjde realita. Mizerny plat, celoživotni represe ze strany státu, zadluženi, otrocka práce ve prospěch EU. Nedivim se, že se mladym nechce pracovat, zakládat rodimy, plodit děti. Vysledek 30 lete zlodejske vlády uplnych idiotu napřič včema stranama. čest

Jirka
Jirka

souhlasim s ucitelkou zadne dite neni hloupe jen nekterym to dele trva nebo se jimto musi vysvetlit jinou metodou. Se zkusenosti vím ze zalezi nekdy i na kantorovi jak mu latku vysvetluje. Treba s matematiky nekteri kantori vysvetluji jak se to sami kdysi naucili a pro nektere deti je to slozite na pochopeni a jiny ucitel vysveli to same zadani jednodusim zpusobem a to dite to hned chape.

piko
piko

ala kapitalismus USA cesst soudruzi

jim
jim

Čím to je, že vždy zvítězí neochota něco změnit k lepšímu!!! Bylo to za komančů, a jak jsem se dočetl, i dnes. Učitelé jsou nadstandartně odměňováni za špatnou práci!!!

Chuan Perverez
Chuan Perverez

Když vidím, co je učí na základních školách, tak při té výchově z těch dětí nikdy nic nebude. Když vidím co se ve školách děje, třeba v Tršicích u Olomouce, asi bych se odstěhoval než svěřit dítě takovým kantorům. Proč se děti učí hlouposti, které jsou pro život nepodstatné. Situace se dá zachránit volbou vhodné střední školy, nepodceňoval bych ani učiliště. V dnešní době je problém sehnat šikovného řemeslníka, ekonomu a humanitních „specialistů“ mám přebytky.

ddfvd
ddfvd

Tak pokud se někdo učí na skladníka, tak je logické, že bude skladníkem, snad, ne??

VauthorM
VauthorM

Jak se z bystrých kluků stávají skladníci…
Na jaké profese vaše učiliště připravuje? Skladník…

Já se těšil na nějaké napínavé čtení, a oni to prozradí hned na začátku :(

Jiří Dolejší
Jiří Dolejší

Dnes jsou na všechno tabulky,nevlezeš se do tabulky jsi „proste jinej“.Já jsem se chytil v 19-ti a začal jsem dohánět co jsem v dětství pros..l.Nikdy jsem nebyl „dobrej“,ale prolízal jsem ( on už se tě pak nikdo neptá za kolik co bylo, ale co doopravdy umíš).Dnes už jsem pro ty mladý GERONT a nechtěl bych dnes začínat.

Petr
Petr

Chudáci. Oni se tolik chtěli vzdělávat, a ve škole jim to neumožnili.
Dáma by měla dostat úvazek v 7. třídě na sídlištní základce a zformovat z těch úžasných bytostí ještě úžasnější. Moc bych jí fandil ;-)

Spekoun
Spekoun

Cele je to o vychove co zacina doma. Popularni deti budou vzdy mit sklony k tomu ze budou lajdaci protoze v tom veku jim svet a holky nebo kluci lezi u nohou. Tady musi zasahnout rodice a decko dokopat k tomu co jeho mene oblibeni soukmenovci delaji automaticky protoze. Snima nikdo ven jit nechce. Popularni dite ma i ten handicap ze mu vsechno projde protoze kazdy mavne rukou z neho stejne nic nebude. Skolstvy je co je je nerealne aby skola mela 100% individualni pristup. Natos aby kazdy ucitel byl odbornik to uz je absolutne nerealne. Proste a jednoduse pokud… Číst vice »

Denc
Denc

A to je jako neco spatneho delat skladnika? Kazdy ma nejakou praci? Nemuzou byt vsichni manazeri, pravnici…nekdo musi delat skladnika, opravare a nerekla bych, ze na ucilisti jsou odlozene deti. Znam plno kluku, kteri nebyli na uceni a po ucnaku si vydelavaji lepsi penize nez prave ucitele!!!!

Josef Pavlík
Josef Pavlík

„Když jsem v září začínala, byla jsem plná optimismu a očekávání“
Učil jsem na učilišti 1 školní rok. V jeho průběhu jsem musel 4x snižovat úroveň výuky matematiky ve 3.ročníku, aby to nebyla katastrofa. Fakt, že nikdo nic nechce měnit ale platí i pro pracovní prostředí se zaměstnanci SŠ a VŠ.

Ladislav
Ladislav

Paní učitelka je skvělá, napsala to naprosto přesně a doufám, že si její článek přečte někdo (kdo chce něco dělat) na ministerstvu školství ! Zatím se stále jen ,,žvaní“, co by se mělo, jak by se mělo, vydávají se nové směrnice, doporučení, nařízení…….

Dana
Dana

Já jsem asi také pomalejší, protože pořád nerozumím tomu proč je takový tlak na to, aby všech 32 dětí ve třídě mělo jedničku. Toho lze docílit jen tím, že se pojede tempem nejpomalejšího žáka …a co Ti ostatní?? Hned na začátku článku si paní učitelka posteskla, že kluci byli oznámkovaní jako hloupí a odveleni na učiliště protože jinde pro ně není místo. A tohle je nějaká ostuda? Nebo jak to máme chápat? Prostě kluci nestíhali učivo a budou se učit řemeslu. Nebo by je paní učitelka chtěla poslat na gympl? Tak samozřejmě pokud na gymnáziu zvolní tempo a něco z… Číst vice »

Jarda
Jarda

Já s tím naprosto souhlasím chodí k nám na praxi učni z učiliště s dopravní tématikou. Ty kluci mají zájem , pokud se jim to správně podá. Mám železniční průmyslovku a už na škole jsme mohli sloužit v provozu jako signalisti. Po škole jsme byli hotový výpravčí . Dneska přijde maturant a musíme od píky na tu specializaci připravovat znovu . Chybí v některých případech provázanost firem s učilišti.

Surcuf
Surcuf

Kurňa „bystří“ a na takovém učňáku? Dle mých zkušeností tam jde jen ten, koho už nikam jinam nevzali, tedy o „bystrosti“ lze silně pochybovat………..

Martin
Martin

Osobně bych zkrátil základní školu na 8 let a zavedl povinné učiliště pro všechny, třeba jen 2 roky, aby si lidé osvojili základní pracovní návyky. Kdo by se chtěl věnovat řemeslu, tak by pokračoval další 2 roky, kdo by chtěl studovat, přešel by na střední školu (pokud by na to měl). Pro lidi, kteří by chtěli v budoucnu pracovat pro stát nebo se věnovat politice bych dále zavedl povinný (min.1 letý) vojenský výcvik.

Jemito Líto
Jemito Líto

V SOU a ISŠ jsem pracoval 18 let do roku 1994. Než nás rozprášili .. devastaci učňovského školství jsem osobně prožil. Takže kde je problém? 1. morální nedocenění, falešné idoly … kdejaká „blbka“ se silikony č. 5 je daleko větší „idol“ než šikovný řemeslník. Na internetu nebo v TV najdete hromady holých zadků a prsou, přiblblých komediantů nebo rádoby zpěváků a minimum příkladů šikovných úspěšných a pracovitých podnikatelů, řemeslníků či konstruktérů. Živit se rukama prostě není „IN“ 2. demontáž průmyslu a tím i učňovského školství 3. rozvrácení školského systému. Systém „placení za žáka“ způsobil, že páni ředitelé se honí za… Číst vice »

Liana
Liana

Nezbývá než s paní učitelkou souhlasit. Syna mám na SOU. Nejsem ambiciozní matka a tak vím, že míti řemeslo je dobré. Zprvu s nadšením, že bude studovat něco, čehož je prý málo – tedy učňů a dělnických profesí. Poté velké zklamání z přístupu a kvality učitelů (ne všech, ale….). Jsem ta matka, která komunikuje se školou a intervenuje na učitele a chce pracovní materiály a lepší kvalitu výuky a ničeho jsem nedosáhla. Vypadá to dokonce tak, že cítím, že je obtěžuji svým komunikativním přístupem. Myslím, že Ti kluci jsou lepší, než jak s nimi jednají. A podle toho, jak s… Číst vice »

Pepan
Pepan

Ten, kdo chce kvalitní vzdělání musí mít o něj vlastní zájem a často ještě zaplatit. Všude v kulturním světě je elita a plebs. Všude je společnost rozdělena, pouze na Kubě a v Koreji je beztřídní rovnost. Elita má svoje místo a společenskou funkci, stejně tak plebs. To je zákon přírody. Podivovat se nad tím, že je někdo chirurg a někdo skladník je hloupost. Ten, kdo se spokojí být skladníkem, je jím správně.

Věra
Věra

Pokud jde o přístup k žákům – jsme půl roku v Německu, budeme ještě 2.5 roku. Syn začal chodit do 3 třídy. I když neuměl jazyk, nyní se skoro domluví. Ale hlavně – včera měl pohovor s učitelem tak jako každý žák ve 2 a 3 třídě. 20 minut seděl se svým učitelem nad dotazníkem který před tím doma vyplnil o tom jak se hodnotí v jednotlivých předmětech, jak se vidí mezi žáky, jaké jsou jeho slabé a silné stránky. Učitel porovnával své hodnocení s tím co si napsal syn, zhodnotil co si myslí a proč, chválil ho i upozornil… Číst vice »

Antonov
Antonov

Jsme poměrně úspěšní, vím, vytěžit z toho jde více, je stále prostor ke zlepšení (dvojí kvalita potravin, stejnou cenu za práci u nadnárodních firem pro každého v EU atp., zlepšení vzdělávacího systému, rekvalifikace atp.), ale rozhodně to není horší ani stejné jako za komárů. Demagogie o tom, jak je všechno v kvůli havlovské demokracii. Pánové a dámy, najděte si pár žebříčků jak jsme na tom ve světě a kde jsme byli v 89. Jediné, co dodělali ti politici pořádně, byla (a stále je) výše dluhu ČR (jelikož všici kradnú), ale i tak jsme na tom pořád lépe, než většina z… Číst vice »

daf
daf

Když tady čtu některé příspěvky,tak se ani nedivím úrovni vzdělání. Debil vychová zase debila. Jen v málo procentech případů je to jinak. A proto tak vypadá naše republika,naše vztahy,naše životy a bohužel i naše budoucnost.

Krtek
Krtek

Je to hodne o pristupu ucitelu,dost jich pristupuje ke sve praci tak jak ti skladnici.To ze ma nekdo titul neznamena ze neco umi. Tak jak ten vyucenec ve sklade.

froni
froni

Řešením je také aktivní rodič, syn přestal ve škole stíhat v druhém pololetí 5. třídy, do té doby měl samé jedničky. Pak začal nosit dvojky, trojky i čtyřky. Tak jsem se s ním začala denně připravovat do školy. Nebyl na to zvyklý, byl to boj. Nyní je v devítce a má pouze jednu trojku, z matematiky – bojujeme pořád, ale sám vidí, že když se naučí, tak má dobrou známku a k učení přistupuje aktivněji. Kdybych to nechala na škole, tak mám doma čtyřkaře. V 16-ti letech to půjde těžko někoho namotivovat, ale rodiče mají šanci na tom zapracovat ještě… Číst vice »

Lin
Lin

Velmi často to začíná již na základních školách. Moc dobře si pamatuji, jak nás kromě těch „typických šprtů“ ponižovali, že nemáme na střední školu, rozdávali pětky z předmětů za nevhodné chování apod. Paradoxně, ti do kterých učitelé vkládali největší naděje dopadli možná nejhůř. Dnes už mám za sebou VŠ technického směru a tvrdím, že základní škola byla ta nejtěžší škola na světě, tolik subjektivní nenávisti a předsudků jako na základce snad už do konce života nemám šanci zažít. Problém je, že na učilištích tento přístup pokračuje. Často se bavím se šikovnými řemeslníky (pohybuji se mezi nima), kteří jsou opravdu schopní… Číst vice »

Sabina
Sabina

Školství díky našich politiků je na špatné úrovni. Je to vše byznys pro ředitele středních škol. Nabrat ovečky ,nechat nějak projít hlavně naplnit určitý počet studentů.Když vás jako rodiče deváťáka lákají ať dáte dítě na jejich školu mnohdy je pak vše jinak. Střední školy by měla mít i na škole s maturitou s praxí a to celoroční ve třeťáku třeba. Dnes si student musí sám sehnat praxi a to 3-4 týdny ve druháku a ve třeťáku. Důležité je aby tam docházel. Ale nikdo se jim pořádně nevěnuje.Kluk studuje IT ,na dotaz co dělali odpověď byla že spíše uklízeli po IT… Číst vice »

Stáňa
Stáňa

Proč si všichni myslí, že být na učilišti je nějaká ostuda? Jak to, že mít „jen“ výuční list je podřadné? Ne všichni mají schopnosti zvládnout teoretické učivo, ale v praxi jsou to děti velmi zručné. Navíc, díky tomu, že mají na učebních oborech více odborného výcviku, lépe chápou i teorii odborných předmětů. Možná z nich nebudou jazykovědci, ale budou z nich výborní instalatéři, zedníci, elektrikáři, stolaři apod. A tyto lidi potřebujeme jako sůl. Prosím, nedělejte z takových žáků blbce!

Petra C
Petra C

Absolutetne souhlasím s názorem slečny učitelky Žili jsme s dětmi 4 roky v Německu , 4 roky v USA a teď jsme v Budapešti Je šílené jak se na každé dítě které ,, nejede “ podle norem kouká přes prsty , moji kluci chodi do soukromé školy a není tu klasické znamkovani které jen skatulkuje , klasické bodovoani muže být velmi frustrující a někdy i jen nepochopením ,, onoho” dítěte Ve státních školách nemají učitele čas na každé dítě zvlášť etc . Zažili jsme jednou v USA když šel do státní školy syn a řekl ze ,, není jako ostatní… Číst vice »

Tes
Tes

Jinak řečeno vychova ve strachu. A to už od školky.

Jan
Jan

dnes se dá dokoupit vzdělání třeba na Slovensku, mám spoustu známých co si za nějaké drobné školné uchodili Bc. majster odborné výchovy, andragog a podobné pavědy a nyní zavazí na úřadech na teplých židlích. Degradace VŠ vzdělání je hrozná.

Johny
Johny

Já zažil ZŠ od roku 1993+9, následně učiliště 2002+3 a pak nástavbu 2005+2 Na ZŠ to pro mě bylo peklo, na učňáku se mi zlepšily známky z Fyziky na trojku, matematika na čtverce však zůstala. Na nástavbě jsme pak měli učitelku, co byla ekonomkou ve firmě která zkrachovala. Z důvodu i jejího zdraví nás jednu hodinu suplovala jedna učitelka, u které platilo, že nejhorší známka byla trojka(něco jako u nás ostatních to byla pětka u jiných učitelů). Když nás měla, žádali jsme ji, zda by se šlo domluvit a byla naši stálou učitelkou. Bohužel to nešlo(zkoušelo se to i s… Číst vice »

Janek
Janek

přidám jen svoji zkušenost. známá dálkově studovala žurnalistiku v Brně. Měla již titul Ing. S ní studovali s podobnou historií i jiní, nebo také studenti, kteří studovali ještě další školu. Za úkol jednou dostali od paní profesorky nazpaměť se naučit asi dvacet jmen tiskových mluvčích různých úřadů. Tedy věc, kterou si jednak zjistíte několika kliky na internetu a jednak, „zítra“, bude na tom kterém úřadě sedět jiný mluvčí. Tak tomu říkám vysokoškolský systém výuky pro 21 století.

Káča
Káča

Mohla by nám slečna učitelka na konci školního roku říct, jak vidí ty bystré chlapce? Jestli bude nadále nadšená.

Pip69
Pip69

Za mého mládí měl každý nějakého Fichtla a hrabal se v něm a upravoval a vylepšoval ho. Něco jsem se tím naučil jak z mechaniky, tak z elektro. Dnes to nejde, jelikož naše STK jsou papežtější než papež a to díky nesmyslným nařízením Ministerstva. Pokud někdo něco chce tady vyrobit a nebo upravit,tak v Německu,Holansku,Madarsku,Ukrajina a v Bělorusku to projde,ale tady ne. Stát už nemotivuje mládež k práci a koníčkům. Na vše milion papírů a poplatků. Hromada lidí by tu dělala ohromný věci, vyráběla a zaměstnávala další lidi, ale nemá nervy na to papírování a jednání s arogantními úředníky čekající… Číst vice »

Nadbytečný
Nadbytečný

Mám letitou zkušenost, kdy jsem učil praxi . Ale jelikož soudruh ředitel si udělal ze školy trafiku pro své kamarády, byl jsem během tří dnů vyhozen aby bylo místo pro dalšího vyvoleného. Na škole je důležité jen nabrat kusy a vypsat tabulky – nalhat něco do výroční zprávy. Nezáleží co se učí, kdo učí, jestli se vůbec učí. Jen simulovat, že vše funguje. Takže škola produkuje úspěšné absolventy nepoužitelné v praktickém životě.
Mohl bych vyprávět jak se rozkrádají sloučená učiliště, jak tunelují PROJEKTy, atd.

Pip69
Pip69

Birokrati

David
David

A kdo bude konat manuální práce, když všichni vystudují? Už dnes je nouze o kvalitní řemeslníky? V mém okolí znám několik milionářů, kteří si vydělali řemeslem a nemají maturitu. Sám učím na učilišti. Je potřebné podporovat řemesla. Občas si přivydělávám manuálními pracemi.

Věra
Věra

Můj syn si přál být automechanikem.Zkrátka se s tím narodil.Základka tak nějak prolezlá s odřenýma ušima.Neměl nárok na přijetí do tohoto oboru…až…jeden člověk z učiliště vycítil,že to dokáže.Byl přijat.Zmáknul to hravě,nechtěl zklamat a hlavně si splnil přání.Dnes dělá vedoucího autodílny,říkáme mu doktore…poslechne motor a ví.Dnes si říkám,jak málo stačilo a jeden šikula neměl šanci.Děkuji všem,kteří nám tenkrát věřili.

Radek
Radek

To je pořád nějakého fňukání,že něco není úplně dokonalé.Budete se asi divit,ale i skladník,nebo řemeslník bez maturity musí v práci řešit nečekané problémy.Některým to jde docela dobře, vlastně je jich nejspíše většina.A je to divné,dokáží to vyřešit,přestože neměli ve škole samé jedničky.Když je někdo z těchto řemeslníků schopný, určitě si toho jeho zaměstnavatel všimne a finančně ho dobře ocení.Když bude potřeba nový vedoucí pracovník,dokonce ho povýší. I přesto,že nemá vysokoškolský titul.Stává se,že nakonec má větší mzdu než vzdělaná učitelka angličniny.

Forrest Gump mum
Forrest Gump mum

Rodiče těchto dětí nemohou spoléhat na cizí pomoc, hledat ji musí jen u sebe, asi v rodičovské lásce. O mé dceři jsem si před časem v pedagogicko-psychologické poradně (PPP) vyslechla, že není dyslektik, ale že je hloupá a nevzdělatelná, že se s tím musím smířit a že bude úspěchem, pokud se vůbec vyučí. Dnes má dcera, díky mé tvrdohlavosti a mé víře, že přece vím lépe než rádobyexpert v PPP „co mám doma“, univerzitní diplom (technický obor) a dvě profese a je šťastná a vděčná za příležitost, kterou jsem jí svou neústupností k systému vytvořila a které ona beze zbytku… Číst vice »

Franc Joseph Prokazka
Franc Joseph Prokazka

Největší unifikovaní bl.ci vylézají z Vš, lhostejno jakých…nic praktického neumí, jen dokázali, že se umí bezmyšlenkovitě slovo od slova naučit celé učební „Bible“, proto jsme taky montovací a politická Kolonie EuRajchu. Máme desítky různých výzkumných ústavů, nejvíce Vš v přepočtu na obyvatele v Evropě, ale přihlášených průmyslových patentů uboze málo…však tyto organizace slouží pouze jako Čerpadla EU dotací a různých pseudovýzkumných projektů…

wert
wert

nechapu. jsem debil s ucnakem a umim 3 jazyky

Rudolf
Rudolf

Cpát do dětí angličtinu od první třídynebo od školky je zkratka týrání dětí. Jestli mají AJ 2 – 3 hodiny týdně takje to za rok 80 – 120h něčeho co 85% lidem je v budoucnu jen k tomu aby mohl dobře sloužit cizincům co jsou liní se naučit základní konverzaci když nekam jedou. Pak to ještě použijí na dovolené v zahraničí aby neobtěžovaly doma, ty samý cizince co byly u nás na prázdninách. Maturanti umějí dobře anglicky a a umí poradit cizincům ale pak pracují v Bille nebo Kauflandu. Namísto tohoto naprostého plýtvání časem by tyto hodiny měli být věnovány… Číst vice »

Jiří
Jiří

Protože učím na učňáku už dvacet let dovolím si napsat, že nová „kolegyně“ vydrží maximálně rok. Úroveň školy je až na výjimky naprosto zoufalá. Na učňáku končí žáci, u kterých po devíti letech (osmi) ZŠ je evidentní, že si neosvojili ani učivo ZŠ. Již několik let tvrdím, že pro většinu z nich končí vzdělání 1. stupněm. Příčinou nemusí být jen nižší IQ, může tam být i sociální problém, jenže to škola nevyřeší. Hlavně chybí jakákoli snaha ze strany žáků. Oni totiž nemusí vlastně dělat ve škole vůbec nic. A jak to vypadá ve třídě s 25 žáky? Tak 2 až… Číst vice »

john
john

Jeden evropsky psycholog kdysi napsal,dejte mi sto zdravych deti a ja z nich udelam co bude te chtit.Spickove vedce nebo drsne zabijaky.Tato filosofie a tim i dulezitost dobreho uceni nemohla byt vyjadrena lepe.Je velmi ,velmi smutne,ze ceska pedagogika se ridi stale stredovekymi poznatky o tom co to je clovek a jak se da formovat jeho vzdelani a chovani vubec.Na teto urovni jsou cesi rasisti.Jinde alespon rikaji,ze pomalejsim detem se musi pomahat a ne je zatracovat.Zda se,ze psychologicky vyzkum poslednich 100 let jeste nedorazil do ceskych skol.Rasismus ano!

Tereza
Tereza

A co takhle motivace mládeže o studium odborných předmětů? Zedníci, truhláři atd. na výuku kašlou a na praxi odborných předmětů předvádí výkony, že se mistrovi protáčí panenky. Bohužel, škola žáky potřebuje…

Pavel
Pavel

No asi tak bystří Ti kluci ebudou, onehdá byl na netu článek o jednom co se vykašlal na školu a má firmu s obratem 7 miliard. a to dělá hov.. a jen přeprodává letenky. Tak nevím nakolik jsou bystří. Ale chápu, že když nám dávají za příklad takové netáhla, jako je přeprodávač letenek tak je lépe se na vše vykašlat…..

Martin Vaněk
Martin Vaněk

Pokud jste to vážení přispěvatelé nepochopili, jde o ukázkovou masáž na téma „Jak rozvrátit již tak zdevastovaný (nejen) školský systém…“ Pí. Učitelka nám nenápadně servíruje „objektivní“ zprávu o „zanedbaných“, které by bylo asi lépe rovnou poslat na medicínu (nebo ještě lépe – obdařit červeným diplomem), protože práce „skladníka“ a dalších je tak demotivující… Taktně přitom zamlčí, že problém je především rodina a její přístup k dítěti po celou dobu jeho docházky na ZŠ, takže pokud se výchova zanedbala, zákonitě se sklízí po osmi (nebo devíti, a někteří i desíti) letech jen to, co se zaselo. A nestačí-li v ZŠ držet… Číst vice »

Petr
Petr

Nevím proč by měl být někdo kdo se vyučil na SOU hloupý. Naopak vysoké školství je přeceňované, vyjímku tvoří obory kde jdou makat rukama. Doba kdy je nedostatek zaměstnanců na všelijaká řemesla, VŠ chrlí předražené inženýry, menežery, filozofy a umělce. Opovrhováním manuální práce začíná úpadek národa. Leniví a vychytralí přebírají vládu a podle toho taky vypadá…